Geen steun op beugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RanjaRietje

Geen steun op beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:49

Hey,

Ik kan geen steun vinden op mijn beugels. als ik stap wel :j niet zo moeilijk, en in draf heb ik soms ook geen steun. het is niet dat ik ze kwijtraak maar meer dat ze wat bungelen snap je, en als ik gallopeer gebeurd het ook vaak.
mensen zeggen je moet blijven denken lang maken lang maken, hakken naar beneden. maar volgens mij trek ik soms mijn hakken op.
Iemand Tips?

Anoniem

Re: Geen steun op beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:51

Let maar eens op je knieën ipv op je hakken. Waarschijnlijk klem je te hard en trek je ze daardoor op.
Laat je instructeur een paar keer je been GOED aan het zadel leggen, en hou die knie mooi laag. Dan lukt het wel.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:53

Dus meer ontspannen in mijn knieen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:54

Bakstenen aan je voeten binden. Nee sorry, geintje. Ben een beetje flauw vandaag. :o

Ontspan je benen. Misschien span je onbewust je benen aan waardoor je je been niet mooi lang kunt maken. Blijf veren in je enkels. Zitles helpt ook.
Kruin naar de lucht "drukken" en hakken richting de grond denken, rug los houden, schouders los, maar niet te krampachtig proberen je been lang te maken dan kun je niet meer onafhankelijk zitten en bereik je het tegenovergestelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:57

RianneP schreef:
Dus meer ontspannen in mijn knieen?

:j
In combi met ze op de juiste manier aan laten sluiten in je zadel. Van achteren naar voren aanleggen, in je zadel rollen meer.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:59

Waarschijnlijk klem je idd met je knieen. Probeer je benen te ontspannen langs het zadel naar beneden te laten hangen. hou je hakken laag en steun op je beugels.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:03

Bedankt ik zal allemaal proberen xD

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:07

Knieen ontspannen, wat ik altijd deed was mijn beugels kort doen, en langzaam langer maken!

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 16:38

Bovenbenen en knieën ontspannen, hakken uitdrukken en miss een beetje op de beugels staan zodat je net niet uit het zadel komt.
Hoop dat je er wat aan hebt =)

Balance2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 11:57

Voeten 'zwaar' maken en knieën los en ontspannen, niet klemmen, dan zoek je vanzelf steun op jouw voeten... Had ik ook, heb er één les volledig aandacht aan besteed en het probleem was opgelost.
Succes!