Wegens het kreupel zijn van mijn eigen paard, rijden mijn zus en ik nu samen 1 paard. Beide op Z niveau. Ik rijd wedstrijden met het paard, mijn zus niet. Zou het nu wat uitmaken als we om de dag rijden dus bijvoorbeeld maandag ik, dinsdag mijn zus, woensdag ik, enz. of zou het beter zijn dat ieder een aantal dagen achter elkaar rijdt? Zou het paard dit merken? We weten allebei waar het paard naartoe gereden moet worden maar niemand rijdt precies hetzelfde. Hoe denken jullie hierover?
Hier op stal rijden 2 zusjes ook 1 pony (beiden Z2) en dat gaat prima, zij hebben geen vaste dagen maar bekijken per dag wie er gaat rijden dus de pony wordt ook regelmatig 2 of 3 dagen door 1 persoon gereden.
Zo lang jullie niet allebei een totaal verschillende rijstijl hebben en ongeveer dezelfde verwachtingen van het paard hebben (als in reactie op wat je vraagt) lijkt me dit totaal geen probleem. Het paard kan zelf onderscheid maken tussen de twee personen. Het kan zelfs positief zijn als jullie allebei verschillende sterke punten hebben, dan kan het paard soms zelfs nog beter getraind worden.
Dennis
Geplaatst: 09-08-11 17:57
Hoeft zeker geen probleem te zijn. Ook niet als de ruiters verschillend nivo hebben.
Mijn pony's lopen kinderlesjes onder het zadel (varierend van 1e keer op een pony zitten tot B/L nivo) terwijl ik ze fanatiek voor de wagen rij en uitbreng in de sport (t/m ZZ nivo). Een aantal van deze meiden die te groot worden rijden ze ook voor de wagen. Mijn pony's lopen rustig op de zelfde wedstrijd een bixie-proef als een wat hogere dressuur-proef. Of gaan de hele week mee op ponykamp om in het weekeind vrolijk Z te starten.
Ik reed vroeger samen met m'n zus, en dan deden we het net hoe het uitkwam. Voor wedstrijd of les reden we wel de dag van tevoren zelf, dat is toch fijner. Iedereen rijdt toch een klein beetje anders.
Bij mij op stal rijden ook twee meisjes dezelfde pony. maar die rijden soms 2 dagen achter elkaar en dan weer bijv. 3 dagen niet. De pony reageert natuurlijk een beetje anders maar gaat niet raar doen ofzo!