Samen 1 paard rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sonja8

Samen 1 paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 12:28

Wegens het kreupel zijn van mijn eigen paard, rijden mijn zus en ik nu samen 1 paard. Beide op Z niveau. Ik rijd wedstrijden met het paard, mijn zus niet.
Zou het nu wat uitmaken als we om de dag rijden dus bijvoorbeeld maandag ik, dinsdag mijn zus, woensdag ik, enz. of zou het beter zijn dat ieder een aantal dagen achter elkaar rijdt?
Zou het paard dit merken? We weten allebei waar het paard naartoe gereden moet worden maar niemand rijdt precies hetzelfde. Hoe denken jullie hierover?

Kaitlyn

Re: Samen 1 paard rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:29

Bij ons worden de paarden over het algemeen ook om en om gereden, dit levert ons geen problemen op en bevalt prima. :j

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:48

Het paard voelt het aan als je iemand anders bent, dus is het niet zo erg om om en om te rijden. Hij gaat alleen met jullie alle twee anders reageren. :)

Desireex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:41

Nee het kan wel gewoon maar er is een kans dat het paard ander reageerd op de een dan de ander

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:43

Natuurlijk reageerd een paard anders op 2 personen. :j Niemand die precies hetzelfde rijdt maar dat hoeft niet per definitie slecht te zijn. :n

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:45

RT-P

Aluciene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:44

Hier op stal rijden 2 zusjes ook 1 pony (beiden Z2) en dat gaat prima, zij hebben geen vaste dagen maar bekijken per dag wie er gaat rijden dus de pony wordt ook regelmatig 2 of 3 dagen door 1 persoon gereden.

yaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:50

denk dat het op zich ook niet erg is, als beide ruiters goed rijden , waarom niet?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:53

Zo lang jullie niet allebei een totaal verschillende rijstijl hebben en ongeveer dezelfde verwachtingen van het paard hebben (als in reactie op wat je vraagt) lijkt me dit totaal geen probleem. Het paard kan zelf onderscheid maken tussen de twee personen. Het kan zelfs positief zijn als jullie allebei verschillende sterke punten hebben, dan kan het paard soms zelfs nog beter getraind worden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:57

Hoeft zeker geen probleem te zijn. Ook niet als de ruiters verschillend nivo hebben.

Mijn pony's lopen kinderlesjes onder het zadel (varierend van 1e keer op een pony zitten tot B/L nivo) terwijl ik ze fanatiek voor de wagen rij en uitbreng in de sport (t/m ZZ nivo).
Een aantal van deze meiden die te groot worden rijden ze ook voor de wagen. Mijn pony's lopen rustig op de zelfde wedstrijd een bixie-proef als een wat hogere dressuur-proef.
Of gaan de hele week mee op ponykamp om in het weekeind vrolijk Z te starten.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:58

Ik reed vroeger samen met m'n zus, en dan deden we het net hoe het uitkwam. Voor wedstrijd of les reden we wel de dag van tevoren zelf, dat is toch fijner. Iedereen rijdt toch een klein beetje anders.

Evelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:06

Bij mij op stal rijden ook twee meisjes dezelfde pony. maar die rijden soms 2 dagen achter elkaar en dan weer bijv. 3 dagen niet. De pony reageert natuurlijk een beetje anders maar gaat niet raar doen ofzo!