) het is een geweldig beest, alleen het halthouden is een beetje een drama.Ik heb les, en we zijn er mee bezig, maar misschien zijn er nog bokkers met handige foefjes.

Op dit moment proberen we haar gewoon ontspannen halt te laten houden, dat ze dan soms scheef staat nemen we maar even voor lief.
Vanuit draf naar halt gaat beter dan vanuit stap, dan is ze vaak een stuk schever.
We proberen het geheel actief te houden (dus aan het been, reageren) en met enkele seconde genoegen te nemen.
Het terugrijden gaat prima, ik krijg reactie op mijn zit en de ophoudingen maar het echte stilstaan, daar doet ze liever niet aan.
Enkele puntjes waar ik tegenaan loop:
- Scheef
- Dramt en 'duwt', zeker wanneer ik wat vaker halt hou (halt, wegrijden, halt, wegrijden).
- Draait rondjes om eigen as
- Gaat in de achteruit (en duikt achter de teugel)
- Steekt dr hoofd de lucht in
Nu pakt ze meestal 1 kant van het bit vast, daar komt zeer waarschijnlijk ook het scheve halthouden vandaan.
We zijn bezig met rechtrichten maar dat gaat natuurlijk niet 1,2,3, bovendien is ze soms in de gangen wel fijn op 2 teugels maar bij het halthouden maakt ze zich toch scheef.
Iemand met een fijn foefje?
Op een gegeven moment zijn ze het wel zat om te blijven drammen als ze langer moeten wachten....