Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Citaat:Symptomen beenlengteverschil
Een beenlengteverschil van twee centimeter of minder geeft in de regel geen symptomen of klachten. Het wordt meestal niet opgemerkt en dient als normaal te worden beschouwd.
De helft van alle volwassenen heeft een beenlengteverschil van minder dan twee centimeter.
Tellisto schreef:Heb ooit fysio gehad op een grote gymbal, daarmee moest ik vooral aan de kleine skeletspieren werken, voor de balans. Je moet wel, anders val je gewoon van de bal!
Tellisto schreef:Ja, die oefening ken ik ook, heel moeilijk. Of één knie optrekken en rechtblijven in je heupen, of een rondje draaien om het verticale middelpunt van de bal en intussen je bovenlijf stil en recht houden. Of op je buik liggen en een been achterwaarts recht optillen terwijl je beide heupen op de grond blijven liggen. Na veel oefenen wordt dit alles wel beter bij mij, maar ik geloof wel dat ik dat de rest van mijn leven moet blijven trainen.
Ik vraag me de laatste tijd helaas vaak af of ik ooit nog weer lekker kan rijden, op een gelukkig paard.
Het feit dat er dus meer mensen zijn met deze problemen sterkt me wel, niet onvriendelijk bedoeld overigens!
Meer dat het me hoop geeft, dat ik met goede training misschien weer kan paardrijden. Tot nog toe snapte niemand ooit waar ik het over had. Bedankt Diana Mabel !
Kajo: Als je je been naar voren strekt, hoe kan je dan hulpen geven met dat been?
Diana Mabel: Ik zou het wel op prijs stellen als je het je fysiotherapeut vraagt, misschien weet zij meer dan ik kan vinden op het internet