Ik zal bij het begin beginnen:
Vanwege mijn galblaas en andere lichamelijke klachten loop ik al een paar maanden bij een natuurgeneeskundige. Tijdens de behandeling in de vorm voetreflex massage spraken we over van alles en nog wat ze is een heel fijn klankbord.
Zo kwamen ook mijn rugklachten aan bod in mijn lage onderrug, de pijn in mijn rechterzij bij het auto rijden en (nou komt het) het scheef in het zadel zitten bij het paardrijden.
Mijn zadel schuift naar links en hoezeer ik ook mijn best doe om recht te zitten, steun te zoeken in 2 beugels het lukt me niet of maar heel even.
Vandaag keek ze naar me, ik moest liggen op mijn rug en ze pakte mijn benen op in een boog (net als ze doen op het consultatiebureau bij mijn kindjes
en wat blijkt mijn linkerbeen is 1,5 cm langer dan mijn rechter!
Ze heeft een oefening met me gedaan die ik elke dag moet doen en nu is het verschil nog 3 mm en dat in 2 minuten.
Hierna heeft ze nog een oefening met me gedaan beide waren geheel pijnloos!en ik merkte meteen verschil ik stond heel duidelijk met 2 voeten op de grond en voelde dat ik meer contact maakte met de grond ik had een big smile op mijn gezicht zo simpel kan het zijn!
Voor mij paard haal ik intructie erbij, zadelmaker, osteopaat maar ik vergat naar mezelf te kijken naar mijn fysiek.
Weer wat geleerd!en ik kan het iedereen aanraden!!!
Vanavond paardrijden eens kijken hoe dat voelt, ik hou jullie op de hoogte!
Wil je meer weten? het is de dorn- methode deze staat hier uitgelegd:
http://www.groeisprong.nl/dornmethode.htm

Ik zit/ben ook scheef, merkbaar voor mijn paard destijds. Ik kreeg het niet voor elkaar om mijn paard in de linkergalop te krijgen. Rechtsom was geen probleem, omdat ik mijn linkerbeen goed kan laten hangen, beugeldruk kan geven en mijn heup ook ontspannen mee kan laten hangen die kant op. Als ik mijn rechterbeen naar achteren leg om de galophulp te geven, duw ik automatisch mijn rechterheup naar voren. Anders krijg ik dat been niet naar achteren, heb tegendruk nodig, blijkbaar. Maar dat is dus wel een tegenstrijdige hulp.... paard bleef verkeerdom aanspringen. En ja, dat is heel frustrerend....