Maar wat is een goeie training om te leren remmen voor het paardrijden? Nu moet ik eerlijk zeggen dat mijn balans ook niet echt geweldig is en mijn polsen ook wel eens de andere kant op wilt draaien.
Het is voornamelijk de Galop waar een ruiter de paard makkelijk hoort te remmen maar helaas voor mij kost het wel tijd voordat ze remt dit komt hoogst waarschijnlijk doordat mijn terugzitten niet goed wordt gesignaleerd.
Dus misschien iemand bepaalde trainingen heb die ik naast het paardrijden kan uitvoeren?
WillBokkers
Geplaatst: 04-08-11 14:31
Mijn paard remt heel moeilijk Ik geef (soms best snel) Rustige trekjes aan de teugel
Als je je paard wilt laten luisteren naar je zit, zal je balans eerst goed moeten zijn. Ik had eerst ook een heel slechte balans (vooral te merken aan slecht blijven zitten in galop en flapperbenen), maar een lesgeefster die er erg op hamerde en enkele zitlessen heeft dit wel verbeterd, is een aanrader. Dus zonder teugels en beugels aan de longe, zitten, balans zoeken, rijden op je zit en been alleen. Je paard zou de overgang galop-draf op zit alleen moeten maken... Ga diep en zwaar in je zadel zitten, maak je benen lang, druk je hakken uit, knijp met je bovenbenen (halve ophouding op zit) tot hij vertraagd. Lukt dit niet, geef een korte ophouding met je buitenteugel (kneepje). Veel op blijven oefenen, belonen als die direct reageert, op den duur zou elk paard op zit moeten reageren, als jij het goed doet tenminste.