Van jongs af aan heeft mijn paard al geleerd om over de waterbak te springen.
Inmiddels springt hij M en komt de waterbak dus regelmatig in het parcours voor.
Hier hebben we nooit problemen mee gehad, tot laatst.
Een maand of 2/3 geleden is mijn paard geschrokken van de waterbak op concours, geen idee waarom (ik was ook niet degene op zijn rug, dat was mijn lesgever die hem uitbrengt).
Nu vertikt hij het dus om over het waterbakje te springen.
Hij is duidelijk erg onzeker.
Nu ging ik als volgt te werk:
Waterbakje enkel met een balk ervoor en er aan de hand over, dit meerderen keren per week herhalen ongeveer een maandje lang.
na een maand ging dit beter en ben ik erop gegaan. ook met een balkje erop en wat hoger (tot een cm of 60)
Hij doet het wel als ik erop zit, hij is er wel wat meer onzeker in als dat ik ernaast loop maar vaak doet hij het wel.
Soms echter heeft hij dagen dat hij 2 meter voor de waterbak al stopt en begint te shaken.
Het is dan erg moeilijk om hem weer te overtuigen, uiteindelijk lukt het wel, maar dan wel na vele malen weigeren.
Ik stop dan na een keer of 4 braaf over de hindernis te gaan.
Vaak krijgt hij na de sprong een snoepje als beloning (hij is gek op aandacht, belonen en lekkernijen
)Ik vond opzich dat ik goed bezig was met deze ''methode'' ik zou alleen graag willen weten hoe andere mensen dit aanpakken, hier kan ik van leren en misschien kan ik jullie tips/manieren wel gebruiken voor mijn paard

en dat voelde ze denk ik ook wel goed aan.