voorover vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauke

voorover vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 16:18

Hallo allemaal,

de laatste tijd gaat het rijden redelijk goed. Mijn verzorgpaard gaat steeds meer ontspannen en komt dus wat naar beneden met haar hoofd.
Zodra ze wat naar beneden komt, geef ik wat mee met de teugels en vervolgens zit ik helemaal naar voren.
Elke keer weer heb ik er last van. En als ze dan fijn loopt, lukt het ook niet om weer rechtop te gaan zitten.
In de les werken we hier ook aan, maar ik vroeg me af of jullie nog tips hebben.

Alvast bedankt!

foto's:
http://94.100.126.66/1372850001-1372900 ... _6Z1S.jpeg
http://94.100.121.166/1372850001-137290 ... _Auac.jpeg
http://img683.imageshack.us/img683/7460/img1514kf.jpg

Xcupxcake

Re: voorover vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:04

ja dat doet een manege paard die ik verzorg ook!!
heel vervelend.
ze hangt bijna met haar neus op de grond.
ik lees even mee :D

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 17:04

zitles nemen ;) dat is tip zonder zadel heeft bij mijn ook geholpen ;) haha

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 17:09

Ik kreeg een hele fijne reactie in het hk topic waar ik in zit. misschien heb jij de rook wat aan nikita?

Lauke schreef:
X_Audrey schreef:
Lauke denk trouwens dat je voorover vallen te maken heeft met de nageefelijkheid van je paard.
Als je deze net wat meer onder je kunt houden en wat richting de oprichting kan rijden heb je al een stuk
minder in je hand. In de wat hogere lijn werkt het voor de fries misschien beter om haar af en toe wat
ronder in te stellen. Het lijkt er op dat ze in de lage lijn snel op de voorhand duikelt en zwaar wordt in de
hand dus juist meer boven in gaan rijden. Veel schakelen tot je er lam van wordt. Dan wordt ze wat
soepeler in de hals en meer van uit de achterhand zodat ze haar eigen hoofd gaat dragen. Dan kun jij
mooi recht op blijven zitten en haar met kleine handhulpen wegwijs maken :)

correct me if i'm wrong

helemaal mee eens, heb alleen het probleem dat ze nog echt op eigen benen moet leren lopen.
ze zoekt indd houvast aan mijn handen.
Ik zal nog meer gaan schakelen hihi :j ik probeer dat al erg vaak te doen, maar tot nu toe helaas niet zo veel resultaat daarop.

dankje voor je reactie!

Als ze hangt gewoon been geven en veel spelen met je handen. Anders een keer je handen 'overwachts' naar voren steken zodat
ze uit balans raakt. Ze zal van achter sterken moeten worden door schakelen en voltes 10 meter puur op buitenhand en binnenteugel.
Daarna zal ze pas echt haar eigen hoofd kunnen gaan dragen en op eigen benen kunnen gaan lopen. Als je zelf aan de teugels
houvast zoekt, zal ze alleen maar stugger worden :)

Schakelen kun je niet vaan genoeg doen, bij arala nu 2 weken bezig en nu begint ze echt duidelijk beter te lopen, ik ga er ook vaak
mee naar de duinen, daar train je ook wat achterhand spieren :P

dus wat we nu gaan doen is nog veel meer schakelen :)