) Voor mijn paard ben ik een sidepull aan het maken, die is bijna af en dan wil ik er graag mee rijden
De reden dat ik dat wil gaan doen is dat het geweldig stuurt, op stalhalster is hij prettiger te sturen dan met bit en ook de sidepull die ik eens geprobeerd heb snapte hij direct, en met minimale hulpen. Nu het probleem: het sturen gaat weliswaar goed maar zonder bit heb ik dermate het idee dat ik geen rem heb dat daardoor het remmen ook niet meer lukt
Mijn paard weet heel goed wat HO betekent en reageert daar normaal gesproken ook goed op. Zo ook op stemhulpen voor overgangen. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijzelf ervan overtuig dat ik met de sidepull ook kan remmen? En hoe ga ik dan vervolgens rijden? Mijn paard heeft heel erg de neiging om voorover te storten en te gaan hangen, althans dat was zo toen ik hem net had. Inmiddels is het een stuk verbeterd, de onderhals is er inmiddels ook grotendeels af en hij heeft het nageven helemaal ontdekt
Maar zodra ik probeer te remmen met de sidepull kiepert hij weer voorover en is niet te stoppen
Ga er eerst eens mee rijden en kijk dan wat er gebeurt.
Sanne kan ik inmiddels perfect sturen en terugrijden op mn zit waardoor ik mn teugels kan gebruiken voor de constante aanleuning, stelling/buiging en eventueel een beetje bijsturen als het nodig is.