Het is zelfs zo erg dat als ik moet halthouden bij de G i.p.v. X ik hem zo'n beetje de middenlijn over moet trappen omdat hij volledig op de rem staat.
Verder is door een S van hand veranderen ook een probleem, want ook dan kom ik op X en gaat hij accuut in de ankers.
Ik heb al veel geprobeerd om het op te lossen. Thuis alleen nog maar middendraf rijden op de AC lijn. Of halthouden op heel andere plaatsen bijv de D en de G. Nooit staan we stil op X, behalve in de proeven. Mijn huidige instructrice zegt dat ik het 'm niet uit z'n kop krijg en ervoor moet zorgen dat het halthouden gecontroleerder wordt en van mij i.p.v hem.
Dat lukt nu aardig, zolang het dus wel bij het halthouden op de X blijft. Ik kan 'm redelijk gesloten houden en krijg 'm wel recht op de AC lijn. Hij loopt vooraf wel wat te wringen, dus heb steeds een 5 of een 6.
Maar doorrijden naar G is dus echt een probleem.
Verder is hij helemaal niet zo eigenwijs en is het best een braaf paard. Alleen die "X" krijg ik niet uit z'n koppie.
Ik vind het zo zonde omdat ik hier echt punten op verlies. Bovendien begin ik de proef ook niet echt prettig met een paard dat nogal beledigd is.
Iemand tips? Ik rijd M1 en mag niet meer met zweep rijden. Hij mag wat scherper aan het been, maar is echt niet slecht aan het been. Behalve dan zo rond die X
Hij onthoud heel erg veel en ik moet continue in m'n oefeningen en rijden blijven wisselen anders is hij mij voor. Dat doe ik in de training dus ook. Alleen in de proef herkent hij dingen en reageert er dus op.