Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Anne_GTI schreef:Breng maar naar Gert v/d Hof, zo eentje moet je niet zelf mee gaan knooien.

lovebobby schreef:Je kan wel longeren, maar doe het dan op de juiste manier , stelling en buiging, ook aan de long kun je het paard soepel trainen, de longe is niet alleen voor conditie maar juist het paard zijn binnen achterbeen te kunnen controleren, maar dan zul je ook het nodige gevoel/techniek in je handen moeten hebben en helaas hebben heel veel ruiters geen idee wat ze doen als ze longeren vanuit de hand, heel vaak zie je overbodige dingen erbij komen, zoals de nieuwe hype een paard touwen , nou zet daar een angstig paard aan vast en dan gaat het ook mis.
lovebobby schreef:leer het dier dragen voor je erop gaat is mijn mening,
Succes SaskiaKa schreef:Dat een paard gaat bokken na 23 uur op stal vind ik eigenlijk wel een logische reactie, ik heb zelf best een brave, maar als ik dit met hem zou doen lig ik er ook binnen een minuut af!
Ik zou eerst een beginnen met grondwerk. Ga lekker met haar aan de gang om jullie band te versterken en wen haar weer langzaam aan een (goed passend) zadel.
Inderdaad zoals hier boven beschreven staat beleren als een groen paard, al kan dit bij haar wel wat langer duren gezien de slechte ervaring die ze heeft met rijden.
Mocht het rijden echt veel problemen geven, zou ik haar toch nog eens goed na laten kijken, ik geloof niet zo in "gemeen" bokken, dit is 9 van de 10 keer een reactie op pijn of ander ongemak.
Maar begrijp ik nou goed uit je verhaal dat ze 2 jaar op een pensionstal stond en je er zelf niet naar hebt omgekeken? In dat geval zou ik er eerst eens aan gaan werken om een goede band met haar op te bouwen, voordat je er een zadel op legt.
Succes!