Goede video lessen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Goede video lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:27

Hoii,

Geen idee of ik dit topic op de juiste plek neerzet, maar....
Ik ben pas een paar maanden bezig met paardrijden en was opzoek naar instructie videos. Maar als je op"learn horse riding"zoekt ofzo bij youtube, krijg je 99duizend verschillende videos enzo. Ik vroeg me af of iemand misschien een reeks lessen heeft gezien die erg informatief en leuk zijn.
Iemand?

FriesWytske

Re: Goede video lessen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:29

Je kunt niet leren paardrijden d.m.v. video's. Daar heb je een instructrice voor nodig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:30

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:31

FriesWytske schreef:
Je kunt niet leren paardrijden d.m.v. video's. Daar heb je een instructrice voor nodig.

Wat is dat nou voor botte reactie. Ik neem aan dat ze al 1x p week lest. Ze kan er nog steeds wat van leren hoor jezus wat een reactie ze vraagt waar ze die dingen kan vinden. Ze vraagt niet of je haar de les wilt lezen

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:33

FriesWytske schreef:

Nou, ik dacht toch echt dat ik na een paar videos wereldkampioen kon worden.... :(

Haha, ik heb maar 1x in de week een uurtje les, ik denk dat instructie videos kijken of informatiefe dingen lezen toch echt wel zin heeft. Een instructrice die lesgeeft aan een hele groep moet haar aandacht verdelen over de hele groep. Als je al 999tips hebt gelezen en dingen waar je echt aan moet denken etc. dan kan je dat proberen toe te passen tijdens de les. Hoop ik :p

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:34

xxMaxx schreef:
FriesWytske schreef:

Wat is dat nou voor botte reactie. Ik neem aan dat ze al 1x p week lest. Ze kan er nog steeds wat van leren hoor jezus wat een reactie ze vraagt waar ze die dingen kan vinden. Ze vraagt niet of je haar de les wilt lezen

Dat dacht ik ook ongeveer, maar ben wel een HIJ :p thnx

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:35

Van videos kun je best wat opsteken, tik eens bij youtube edward gal clinic in ofzo,
daar heb ik nog wel wat van kunnen leren :j
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 30-07-11 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:36

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:37

Ik vind video's vaak juist erg leerzaam. Zeker als je zelf ongeveer weet welk gevoel bij een oefening hoort, kan het heel leerzaam zijn om te visualiseren dat je op het paard rijdt dat op de video loopt (klinkt een beetje knullig, maar het werkt echt).

Wat ik wel eens doe, is op youtube filmpjes van clinics opzoeken. Dat werkt beter dan zoeken op paardrijlessen, die worden nu eenmaal niet zo vaak (goed) gefilmd. Sowieso is het leerzaam om filmpjes van goede ruiters te bekijken, al vervangt dat natuurlijk never nooit instructie en paard IRL ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:39

xxMaxx schreef:
FriesWytske schreef:

Dat dacht ik ook ongeveer, maar ben wel een HIJ :p thnx[/quote]

Haha sorry!! Dat wist ik niet... Ik zeg altijd maar ze want de meeste op bokt zijn toch wel vrouwelijk denk ik! :P

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:40

Ik denk dat je dan het beste op een apart onderdeel kan zoeken. Bijvoorbeeld een specifieke hulp of handhouding, en wanneer je dat ene deel enigszins doorhebt je naar het volgende onderdeel gaat. Dat je het stapje voor stapje doet. Ik denk dat wanneer je inderdaad die 999 dingen hebt gelezen/gezien je niet weet waar je moet beginnen als je dan de volgende wee kweer op een paard zit. Qua video's zou ik eigenlijk niet weten waar die te vinden, sorry.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 19:40

FriesWytske schreef:

even off topic, wat wil JIJ met deze reactie bereiken?

sorry, ik vind het juist heel slim dat je veel kennis tot je wil nemen
en trwns filmpjes kijken is gewoon leuk

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 19:43

Zesiram schreef:
Ik vind video's vaak juist erg leerzaam. Zeker als je zelf ongeveer weet welk gevoel bij een oefening hoort, kan het heel leerzaam zijn om te visualiseren dat je op het paard rijdt dat op de video loopt (klinkt een beetje knullig, maar het werkt echt).

Wat ik wel eens doe, is op youtube filmpjes van clinics opzoeken. Dat werkt beter dan zoeken op paardrijlessen, die worden nu eenmaal niet zo vaak (goed) gefilmd. Sowieso is het leerzaam om filmpjes van goede ruiters te bekijken, al vervangt dat natuurlijk never nooit instructie en paard IRL ;)

Heb je misschien een paar links? :)
Haha ja tuurlijk vervangt het geen les in het echt :p, maar bijv. afgelopen les was er een gozer die echt nog helemaal niets kon en iedereen eigenlijk een beetje ophield en daardoor best veel aandacht kreeg. Dan ben je een beetje aan t ronddraven, maar je hebt verder geen idee waar je op moet letten. Als je een beetje dingen uit zulke videos kunt onthouden, is dat op zo'n moment best handig denk ik :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:02

Ik heb niet echt links. Het hangt er ook van af wat je precies aan staat kwa rijstijl en wat je wilt leren. Ik kijk bijv. regelmatig clinics van Tineke Bartels, omdat ik de manier waarop ze lesgeeft er goed kan volgen en het ook logisch klinkt in mijn oren. Dan moet ik vaak wel een paar filmpjes openen om te kijken of het wel een beetje pat kwa niveau, maar zij gaat vaak helemaal terug naar de basis, dus dan kan ik er wel wat mee. Gewoon een beetje surfen, begin met het zoekwoord clinic en vervolgens de naam van een ruiter/instructeur die je aanstaat, en dan kom je vaak een heel eind!

lovebobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:04

Je kan idd niet leren rijden door video`s te kijken , maar het kan je wel helpen in bepaalde oplossingen te zoeken, het rijden zelf leer je door het zelf te gaan doen en te voelen, zelf vind ik het altijd erg belangrijk dat je ook de theorie leert, hoe beweegt b.v een paard, heel veel ruiters hebben geen idee waar ze nu werkelijk op zitten en gaan er vanuit dat elk paard je zomaar kan dragen zonder voor bereiding, weten niet wat balans is en hoe je het paard in balans kan leren lopen met een ruiter op de rug, dat kun je van video`s afkijken en ook omdat er op de betere video`s de theorie erbij verteld word,

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:05

Video's zou ik zo ook niet weten. Wat je wel zou kunnen doen is veel bij lessen van anderen kijken en dan met name privélessen.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:15

Op de website van Jenny Veenstra - bij het kopje ''video's'' - staan allemaal video's van clinics en lessen van haar :j Ik kijk hier regelmatig naar, ik kan me namelijk wel in haar manier van rijden en lesgeven vinden.

femkegirl122

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:45

he kent iemand ook en weet ook waar grietje sjonger is want ik ken haar

ik ben haar nichtje femke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:49

femkegirl122 schreef:
he kent iemand ook en weet ook waar grietje sjonger is want ik ken haar

ik ben haar nichtje femke

:?

Maar op YouTube idd kijken naar clinics, veel lezen op Bokt etc :j Leer je veel van!

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 22:45

Typfoudt schreef:
Op de website van Jenny Veenstra - bij het kopje ''video's'' - staan allemaal video's van clinics en lessen van haar :j Ik kijk hier regelmatig naar, ik kan me namelijk wel in haar manier van rijden en lesgeven vinden.

Dankjewel :) voor de mensen die de link willen:

http://www.dressuurstal-jenny-veenstra.com/videos