shetje inrijden...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xLovePonyx

shetje inrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 17:05

heyy,

Mijn verzorgshetje krijgt een zadeltje. Het zadelmak maken is geen probleem... maar hoe moet ze ingereden worden?? zelf ben ik te zwaar.. En ik ken eigenlijk geen kinderen die op haar kunnen rijden.( ze kan nogal koppig zijn :+,en dan is het haar wil is wet ). En dan lijkt het mij nogal onverantwoordelijk om een klein kind erop te zetten. Maar kent iemand dit probleem? En hoe heb je het dan opgelost?? Alvast bedankt! :)

Groetjes

Stoof

Re: shetje inrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:10

Dummy erop zetten :') ,

Misschien een klein iemand zoeken? Heb laatst een zoekertje gezien van een vrouw die klein genoeg was om pony's in te rijden. Weet wel niet of ze klein genoeg zal zijn om een (kleine) shetlander in te rijden.

Parkietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:19

Jammer dat ze zo klein is! Maar als je nu niemand weet die erop kan rijden, wie gaat er dan in de toekomst op rijden? Want anders heeft het niet echt zin om haar in te rijden lijkt mij. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:21

Lange lijnen gaan doen? Dan leert ze de stuur hulpen. En stem hulpen. Dan kunnen daarna kinderen de been hulpen aan leren

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:24

Anoniem schreef:
Lange lijnen gaan doen? Dan leert ze de stuur hulpen. En stem hulpen. Dan kunnen daarna kinderen de been hulpen aan leren

ja :)

& dan kan je er wel een klein kind op zetten als ze alles voor de rest al kan en een beetje gewicht gewend is.
want zo zwaar is zo'n kindje dan ook niet lijkt mij :).
Maar je kan al beginnen met de basis & longeren met zadeltje etc.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:31

Misschien eens bij een plaatselijke ponyclub vragen of er goede slimme ruitertjes tussen zitten en een met de ouders daarvan om tafel? Tis natuurlijk wel een leuke uitdaging, mits de pony goed is voorbereid met lange teugel (al eens voor de kar gegooid zodat ze aan 'werken' gewend zijn?) en uitgebreide schriktraining.

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 18:24

Parkietjee_ schreef:
Jammer dat ze zo klein is! Maar als je nu niemand weet die erop kan rijden, wie gaat er dan in de toekomst op rijden? Want anders heeft het niet echt zin om haar in te rijden lijkt mij. :+

In de toekomst komt er een klein meisje op te rijden maar zij heeft ezlf nog nooit eerder paard gereden... ;)

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 18:26

Anoniem schreef:

Daar had ik nog niet aan gedacht! :o Dat ga ik denk ik eens proberen. Maar eerst nog aan het zadel en hoofdstel laten wennen :o