Een aantal jaar terug heb ik mijn knieschijf uit de kom gedraaid tijdens het opstappen, waarop 3 weken gips en 3 maanden revalideren volgden. Dat was geen pretje
Sindsdien ben ik wat huiverig geworden voor opstappen, niet heel erg maar ik denk toch even na
Paar weken terug stapte ik dus op [***], maar hij ging lopen (wegens vervelende dazen/vliegen etc.) waardoor ik terug 'viel' naar de grond en die klap op ving met mijn knie, die waarschijnlijk wederom uit de kom ging op dat moment. Even op mijn tanden gebeten totdat de pijn minder werd, en gelijk erop gestapt omdat ik anders niet meer zou durven. Nou zodoende, 20 minuten gestapt en tot de conclusie gekomen dat ik toch maar beter niet kon rijden
Maar sinds die tijd vond ik het alweer wat enger, maar nu de laatste keren durfde ik gewoon bijna niet meer op te stappen
Paard doet niks, ja gaat lopen zogauw je erop zit
, maar tijdens het opstappen staat hij netjes stil. Ik stap al op met een opstapje (anders kan ik er niet bij
), maar het is erg vervelend om telkens helemaal gestresst te worden van het opstappen 
Iemand tips?

Ben geen alcoholist hoor