. Mijn paard heeft ongeveer een maandje stilgestaan, omdat ze te kort bekapt was leek het me niet fijn om haar te trainen. Zelfs in de bak op zachte ondergrond liep ze gevoelig/stijfjes dus haar maar even vakantie gegeven.
Nu gaat het weer stukke beter dus besloten om het weer rustig op te pakken. Nu heeft ze altijd wel een dieselmotortje gehad waardoor het even duurde voordat ze lekker los en nagevelijk liep. Wat me altijd wel al opviel is dat ze op 1 hand meer bokt bij o.a. voltes. Ik dacht aan spierpijn. Maar nu ik het weer oppak is het bokken op deze hand zoveel erger geworden dat ze me er gewoon af wil gooien.
Kan het zijn dat ze gewoon weer op conditie getraind moet worden waardoor ze minder stijf is dus ook minder bokt? Zoals ik eerder liet weten had ze hier altijd al wat last van maar lang niet zo heftig, na even gereden te hebben buigde ze altijd weer netjes. Trouwens met longeren (dubbele lijnen) bokt ze helemaal niet en doet braaf haar best.
Zit er zowiezo toch heel sterk aan te denke om een osteopaat te laten kijken, waarom ik dit niet eerder gedaan heb is omdat ik met mijn lessen al een veel losser paard heb (alleen nu ben ik terug bij af maar dan erger lijkt het
) Volgende week heb ik weer les dus ben benieuwd wat mijn instructrise ervan zegt. Heb les in de klassieke rijkunst waarbij we vooral met rechtrichten bezig zijn. Ik ben benieuwd naar jullie kennis en ervaring met dit soort zaken
.... Een krap zadel heeft ze wel gehad die drukte erg op haar schouders en ik heb dat zadel al even niet meer gebruikt nadat ik hier achter kwam, en heb even met een barebackpad gereden niet meer dan 2 x in de week verder heb ik haar gelongeerd. Met barebackpad bokte ze ook.. En nu heb ik een testzadel boomloos en ja nu bokt ze erger na ze stil heeft gestaan... Maar voordat ze stil stond heb ik nog een boomlooszadel getest toen deed ze hetzelfde als met haar vorige zadel en barebackpad...
ja ik ben ook benieuw 
ook voor boomloos, die kunnen ook niet altijd goed liggen
) hij er op dus ik rennen door de bak heen waardoor mijn paardje me altijd braaf volg en oortjes naar voren en draven met een ruiter die niet kan rijden dus hobbel hobbel was natuurlijk maar even maar ze leek er geen moeite mee te hebben ze vond het wel leuk maar ik denk dat ze op dat moment niet aan het denken was wie er op haar rug zat maar dat ze echt met mij bezig was zodat ze de pijn even vergat? Want later om zeker van te zijn dat ze me niet in de zeik neem (want ze is erg slim en stout
. Bij het longeren vertoon ze weinig kuren zowiezo geen bok partijen heel af en toe als ik wil dat ze voorwaardster ga dan geeft ze welleens een beledigd gil bokje (merrie