Armen recht naar beneden, foto,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Caslove

Armen recht naar beneden, foto,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 20:42

Afbeelding

hebben jullie tips over hoe ik mn armen meer kan buigen, want ik hou ze nogal recht,
ik ga ook vrij snel te ver naar voren zitten,,
hebben jullie tips?

xxAmber

Thats_Me

Re: Armen recht naar beneden, foto,

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 21:17

Schouders meer naar achter doen. Ga je vanzelf je armen wat meer langs je lichaam dragen. Je helt namelijk met je bovenlijf mee naar voren. Vraag ook aan je instructrice/instructeur of hij er op wil letten en vraag of hij een paar keer per les je er aan wilt helpen herinneren. Het moet automatisme worden en dat is best moeilijk.

natasja_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:38

gewoon telkens denken als je aan het rijden bent, dat je je handen moet dragen en goed je schouders achterover moet houden...dan komt er vanzelf een knik in je ellebogen! het helpt ook zeker als er iemand langs de bak staat die het telkens tegen je zegt ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:43

handen ook niet naast de manakem houden zoals je nu doet.
,maar boven de manenkam van je paard houden,dan komt er ook sneller de goede knik in je armen :j

Igoulooze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 11:40

Let ook goed op de lengte van je teugels. Als deze te kort zijn moet je haast wel met gestrekte armen zitten en naar voren buigen... zorg dus voor een juiste lengte en bespreek en bepaald dit samen met een instructeur.

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:44

Schouders naar achter en proberen je ellebogen bij je te houden zegmaar en handjes rechtop.
Ook inderdaad letten op je teugel lengte. Als het te kort is ga je voor je gevoel al te snel naar voren zitten..

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:25

ja zoals gezegd: schouders naar achtere! dat is heel belangrijk. ik zou je ellebogen een stukje naar achtere brengen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:29

Schouders naar achteren,borstkas "openen",daarbij ellebogen langs je lichaam houden,en niet afsteken.

mirthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:15

Zoals iedereen al zegt schouders naar achteren.
Ik heb dit probleem zelf ook gehad.
Je kan ook in het begin je handen iets hoger houden (niet te erg natuurlijk)
Dan is het makkelijker om je armen te buigen.
Als dat goed gaat steeds je handen weer iets lager.
Als je spanning op de teugels zet doe dit dan vanuit je bovenarmen en ontspan je onderarmen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt =)
xX.

mirjam1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:21

Ik denk idd ook schouders naar achter en jehanden iets hoger dragen.
Maar misschien is het ook een idee om je handen iets dichter bij je te dragen (niet te ver naar voren)
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

LizzyO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:37

Wat je kunt ook kunt doen, om je zelf een rechte houding aan te leren, is een dressuurzweep achter je rug leggen en je armen er dan zo omheenvouwen dat de zweep in je elleboogholtes licht. Eigenlijk liggen je ellebogen dan iets te ver naar achter, maar het dwingt je wel om recht op te zitten, met je schouders naar achter en je ellebogen gebogen. Je kunt elke keer dat je rijd even een stukje zo gaan rijden om jezelf er van bewust te maken wat de houding is waar je heen wil. En als het je lukt netjes te rijden met een zweep achter je rug, kun je het ook zonder.