Ellebogen langs lijf houden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HAPPY22

Ellebogen langs lijf houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 09:23

Hee allemaal,

Ik zit al een paar maanden met een probleempje dat ik op één of andere manier mezelf heb aangeleerd: Ik kan mijn ellebogen niet meer langs mijn lijf houden. Ik krijg er constant commentaar op van iedereen, en dan probeer ik er op te letten, maar op een gegeven moment lukt het toch niet meer.
Het handigste natuurlijk is om er gewoon contant op te letten en het dan gewoon te corrigeren, maar ik was benieuwd of iemand misschien handige tips of trucjes had om dit af te leren :).

Groetjes

Sassol

Re: Ellebogen langs lijf houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 09:54

Ik weet niet hoe erg je ellebogen afsteken, maar ze moeten niet strak langs je lijf hè! Dan zit er juist spanning in je arm en krijg je een harde hand.
Dus je ellebogen zijn wel degelijk het punt wat het meeste afsteekt.

Hetzelfde verhaal met dat je tenen naar voren zouden moeten wijzen. Oei oei dat wil je je paard echt niet aan doen!

Ontspanning is het belangrijkst. Ook al zit je ondersteboven, als jij dan ontspannen zit is dat beter dan wanneer je gespannen de zogenaamde juiste houding aanneemt.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:02

Ik heb dat probleem juist als ik een wending maak. Ik strek dan automatisch mijn 'buitenarm' als het ware. Om het teniet te doen, let ik op dat ik mijn ellebogen lichtjes tegen me zij aan voelt. Misschien ook iets voor jou om op te letten? Probeer wel ontspannen te blijven.

Fientjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:03

Wat mij altijd helpt als ik steeds dezelfde fout maak is iemand die erbij staat & iedere keer als je die fout maakt er commentaar op geeft, je word het snel beu & je zal zien; je leert het sneller dan je denkt ! ;)

anne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:58

als je aan de teugel rijdt gaan je ellebogen meestal meer naar binnen en tegen je zij.
je kan ook plakband plakken hihi;)

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:33

Ik rijdt altijd met ellebogen, misschien een keer met een stok/tak in je ellebogen gelegd, achter je rug om, dan moet je de stok vasthouden met die ellebogen? niet op het paard, maar gewoon thuis ofzo? en gewoon je armen laten hangen, in een elleboog dan wel.

anne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:40

Liekekeira schreef:
Ik rijdt altijd met ellebogen, misschien een keer met een stok/tak in je ellebogen gelegd, achter je rug om, dan moet je de stok vasthouden met die ellebogen? niet op het paard, maar gewoon thuis ofzo? en gewoon je armen laten hangen, in een elleboog dan wel.

ik denk niet dat veel zal helpen. dr staat dat het alleen maar op t paard gebeurd duss. en dit nooiit proberen op je paard natuurlijk. want als je stok verkeerd valt heb je een probleem

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:04

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 11:32

Tip van vrugah: Touw om je middel + ellebogen heen doen :)*
FF aantal keren doen. Succes gegarandeert *\o/*

Carolien_P_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:29

Twee (korte) touwtjes onder je ellebogen klemmen. Als ze vallen is het fout (en paard kan zich zeker niet bezeren aan touwtjes die op de grond vallen)

OhJaJoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 12:47

Haha...zie me al rijden, maar wel goede tip!

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:39

trouwtjes ombinde is toch harstikke gevaarlijk...
wat nou als je paard ergens van schrik en je valt is toch gevaarlijk.. stel je blijft ergens aan hangen met die touwtjes ...

ik zou gewoon flink blijven oeffennen

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 18:45

knijntje06 schreef:
trouwtjes ombinde is toch harstikke gevaarlijk...
wat nou als je paard ergens van schrik en je valt is toch gevaarlijk.. stel je blijft ergens aan hangen met die touwtjes ...

Klopt als een bus :j
maar daar doet een los touw niets aan af.
Met vallen mot je zowieso "geluk" hebben O:)
Paardrijden is nu eenmaal gevaarlijk O:)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:15

Ik ben niet zo'n fan van touwtjes en stokken langs de rug dat is gevaarlijk.

Zelf controleerde ik mijzelf altijd door als een lappenpop op mn paard te gaan zitten, schouders lekker af te laten hangen en dan alleen je onderarmen op tillen om de teugels vast te houden. Je ellebogen en schouders moeten natuurlijk wel dynamisch blijven en niet gaan vast zetten maar inprincipe is rijden met ellebogen in je zij rijden niet per difinitie een voorwaarde dat je met spanning gaat rijden.