Pony loopt na 10 minuten gewoon niet.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:22

ik heb juist gekeken naar de filmpjes, en dat ziet er goed uit hoor, maar je contact! probeer eens een constant contact te houden, misschien is ze bang om te lopen omdat ze de ene keer wel contact voelt en dan weer geen en dat ze onzeker word, wat je kunt doen is een soort bijzets gebruiken,men enme 2 touwtje dat je aan de bitringen vanstmaakt, de andere kant maak je vast aan het zadel, je doet ze zo dat ze constant contact houden zonder te vast iof te los te komen( of anders een rekker (elastiek of halsverlenger)) dan zal ze zich miss zekeerder voelen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 18:46

Klinkt als een paard met weinig conditie. Ik zou ook staken als ik ineens van niets weer intensief werken. Ik kan je een tip vanuit de training van de endurance geven.

Ga met haar stappen. Alleen maar stappen. Bij voorkeur in het bos want anders wordt het echt saai. Begin met een half uurtje, dan een uur, anderhalf uur. Je zal zien dat ze van dat stappen al doodmoe wordt. Maar ook steeds meer conditie opbouwt. Als je drie uur kunt stappen zonder dat ze moe is dan is ze conditie aan het opbouwen en kan je wat meer gaan draven.

Het kan ook zijn dat ze teveel gras of voer krijgt. Daar worden ze vaak ook erg sloom van.

Wat ook conditie opbouwt is longeren. Je zult zien dat ze zelf al wat wakkerder gaat reageren een tijdje verder.

Gizzmo

Berichten: 754
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:10

Het paard is nog jong, begrijpt er dus eigenlijk nog helemaal nix van, je denkt dat hij alleen nog maar is ingereden, je paard moet dus nog alles leren, als ik jou was zou ik het rijden afwisselen met longeren, daarkan ze van alles van leren, ze kan conditie opbouwen en zo loopt ze misschien wel door, Loopt ze zo niet door, vraag op hulp!!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 19:12

Ik heb haar nu 3 keer gelongeerd en het gaat al steeds beter, ze snapt het principe en aan 1 kant loopt ze heel leuk en kan ik veel goede overgangen maken, op de andere hand gaat het minder, daar is ze moeilijk in draf te krijgen, deze kant moet zich natuurlijk ontwikkelen en iedereen heeft wel een mindere kant.
Ik ben al blij hoe het nu gaat en jullie alvast heel erg bedankt! We stappen nu die 2 keer ongeveer 20 minuten maar dit is langs de snelweg (wel gras bij een dijkje en bomen enzo hoor) maar het is aan de rand van de stad dus het bos is nu nog iets te ver, daar moeten we 3 kwartier naartoe stappen denk ik. Maar ze kan al naast een drukke weg in Tilburg stappen! (we hielden wel de longeerlijn eraan)

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:13

let alleen wel op (ehb even het filmpje gekeken) dat ze erg scheef naar rechts loopt! Probeer haar ook recht te laten lopen anders heb je daar dadelijk problemen mee ! (moeilijke kant, slijtage noem maar op)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 20:17

Als ze in draf zit en ze wil gaan stoppen, dan gooit ze dr kont naar rechts en dan gaat ze heel langzaam om naar een langzemetre gang terug te vallen.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:48

Een vraagje: wat krijgt ze te eten en hoeveel?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 20:51

geen idee, ik weet alleen dat ze bijna de hele dag in de wei staat en s'avonds krijgt ze best veel (naar mijn mening maar ik weet alleen vergeleken met manegepony's) eten, dat is volgens mij brok maar dan ook vullend eten, lijkt beetje op zachte brokjes zeg maar. En daarnaast ook nog veel brood en appeltjes enzo over s'ovchtends weet ik het niet.