Moeizame Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marloess15

Moeizame Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 14:02

Hoi,

Ik heb een fries van 16 jaar. Het is echt een lieve fries en doet alles wat je zegt. behalve galop. daar gaat het mis in de bak. Je kunt aansporen dan doet ie het niet. Ook met longeren wijgert hij. Ik heb gevraagd aan zijn vorige baas of hij dat ook had. Hij had er ook last van. Hij had gezegd dat het lag aan dat deze fries het buigen moeilijk vind. Dus de buiging die hij moet maken in galop vind hij moeilijk. De vorige eigenaar heeft er niet veel mee gedaan en dus ook niet naar een oplossing gezocht helaas. Met buitenrit gaat galop prima.

Iemand tips?

Groetjes!

lauran__

Re: Moeizame Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:04

probeer hem in de bak aan een wat langer teugeltje te laten galoperen. dan hoeft hij de buiging niet zo te maken, laat hem maar een keer gaan. is niet zo erg als hij dan wat hoeken afsnijdt dat komt daarna vanzelf wel weer, dat kun je langzaamaan een beetje oppakken.

Marloess15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 20:40

oke, ik zal het eens proberen. Ik dacht zelf om een balken neer te zetten, en na het springen hem door te laten gaan in galop! maar dan leer ik hem natuurlijk niet gewoon na draf te galoperen. dus wist ik niet of het een goed idee is?

anne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:02

Marloess15 schreef:
oke, ik zal het eens proberen. Ik dacht zelf om een balken neer te zetten, en na het springen hem door te laten gaan in galop! maar dan leer ik hem natuurlijk niet gewoon na draf te galoperen. dus wist ik niet of het een goed idee is?

dat zou inderdaad kunnen helpen. maar je moet dit niet te veel aanleren want anders went je paard hier te veel aan.
je kan ook het beste je teugels lang laten en misschien proberen om in verlichte zit te gallopperen en gewoon goed doordrijven in de hoeken. dan is het misschien makkelijker voor je paard.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:27

ik draf een halve ophouding geven op je zit en van een 2 takt beweging een 3 takt maken, maar dat is natuurlijk moeilijker als het lijkt.
De halve ophouding is om het paard te reballanceren en op de achterhand te zetten zodat het ook daadwerkelijke aan zou kunnen aangaloperen in een beperkte ruimte.
Mijn advies is zoek iemand die je hiermee kan helpen, een instructeur bijvoorbeeld.