ja wist even geen ander onderwerp.
ik heb een haflinger en les daar 1 x per week mee ( nu even niet wegens herstel operatie)
met lessen zijn we nu vooral bezig met rechtrichten en ontspannen.
verder moet ik dit oefenen als ik vrij rij.
alleen stuit ik nog op een paar problemen die ik hier ook nog even wil neerzetten voor eventuele tips ik les niet bij een dressuurinstructrice aangezien ik er nog geen heb gevonden of de klik er totaal niet is ik les bij iemand die alles op natuurlijke basis doet dus geen drukke enzovoort maar alles via de zitbeen knobbels enzovoort.
nou hier zijn de problemen ze is trouwens 4 dus het kan ook pubergedrag zijn.
- Hard gaan in galop
ikzelf denk dat dit kan komen door buitenrijden dan mag/gaat ze ook altijd hard, of kan het komen dat ze misschien nog geen goed evenwicht heeft in de bochten?
- in galop het hoofd omhoog en rennen.
dit gebeurd altijd in dezelfde hoek, misschien komt het omdat ik altijd in die hoek aangalopeer, ik heb geprobeerd in een andere hoek aan te galoperen en dan doet ze het niet maar zo gauw ze weer in die hoek komt ook al is het met draven of doorzitten begint ze galops sprongetjes te maken.
-Schudden met het hoofd.
dit is niks van irritatie of dat iets niet goed zit. volgens mijn lesgever is dit zoeken naar je hand, ze doet het namelijk meestal met een losse teugel.
-Erg op de voorhand lopen
het valt mij op dat ze ook erg op de voorhand loopt, ze heeft der kont er niet onder maar is wel lekker voorwaarts.
- naar binnen vallen in de volte
in de volte 'valt' ze vierkant om lijkt het soms wel eens en valt ze erg naar binnen (toen ze beleerd werd werd dit opgelost door op je buitenstijgbeugel te drukken)
-niet stil willen staan tijdens opstappen
dit probleem is pas weer sinds een paar maanden begonnen, ikzelf heb het idee dat ze het heeft geleerd van het paard waarmee ze altijd meegaat buitenrijden ze deed dit in het begin namelijk niet.
ik heb ook al geprobeerd via de andere kant opstappen dit ging goed maar nu blijft ze via die kant ook niet stil staan.
ze draait der kont naar je toe en als je hangt gaat ze alvast lopen.
Alles in het schuingedrukt is mijn antwoord/verdere informatie.
ik hoop dat jullie wat tips hebben! en GEEN Negatief comentaar.