Ze heeft een lange tijd niet gereden en sinds april ben ik ermee beginnen werken, het was efkes wennen maar het ging er goed aan toe. Ik ben begonnen met longeren, daar steigerde ze erin en croste weg, maar dit is intussen al afgeleerd. Daarna ben ik beginnen te rijden met haar, 1st stap dan draf en later galop. In galop en soms draf begin ze te bokken en te kapriollen. Dit is zeker lastig, dus ga ik daarna in draf en probeer ik terug in galop te gaan dan doet ze het weer maar wat minder en soms zelf niet. Ik heb laatst ontdenkt dat ze niet luistert naar de hulpen van m'n handen en benen als ik een volte wil doen in galop (ze begint goed maar daarna maakt ze hem héél groot), in stap en draf doet ze het dan weer wel goed. Vorige vrijdag lag een kwart van de piste glad door de regen, dus dat stuk probeerde ik te vermijden. In stap en draf deed ze dat super, maar toen kwam de galop en ze bleef maar doorgalloperen in de hoefslag. Ik gaf alle hulpen die er nodig waren maar daar reageerde ze helemaal niet op.
Dus mijn vraag is: 1) Wat kan ik doen zodat ze meer naar me luistert tijdens de galop? 2) En wat kan je doen tegen de harde mond?
( Desnoods film ik het een keer als jullie dit probleem niet begrijpen)
Alvast bedankt