zitoefeningen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_sjors

zitoefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:50

heee bokkers!

zelf neich ik altijd erg naar voren te zitten.
ik vind het er gewoon niet mooi uit zien dus..

wie weet er eventueel goede tips of anders?

bedankt voor het lezen! *D

horzlover

Re: zitoefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:51

ontspannen als je ontspant dan ga je van zelf meer naar achteren zitten

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:11

je moet je hand plat op het gat van je paard kunnen leggen, dan zit je goed. zo heeft mijn lesgever me dat toch geleerd.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:13

Evi_Ibisco schreef:
je moet je hand plat op het gat van je paard kunnen leggen, dan zit je goed. zo heeft mijn lesgever me dat toch geleerd.

Het gat ??

Veel zonder beugels rijden en een goede instructrice die je met regelmaat corrigeert is de beste oplossing naar mijn idee

Nerol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:14

Beugels uit, hakken uitdrukken, recht opzitten en gaan met die banaan! Dan wil je wel rechtop zitten, anders val je van je paard af.

Kippie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:04

schouders iets naar achterhouden, bekken iets gekanteld en hakken uitdrukken. Zorg dat je een mooi lijn van de schouders naar de heup en hak krijgt. consequent op letten en anders een goede instructrice die je continue corrigeerd

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:14

Ik heb hier zelf ook last van, lees even mee.

Kreeg vanochtend de tip om goed naar voren te blijven kijken en bekken te kantelen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:16

Evi_Ibisco schreef:

Ga je dan niet heel erg achterover hangen? Mijn instructrice liet mij de achterkant van mijn zadel beetpakken. Dan zit je al behoorlijk rechtop. Omdat ik de neiging heb mijn linkerschouder naar voren te draaien moest ik met rechts het midden van het zadel proberen vast te houden.
In stap te doen, in draf een stukje lastiger ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:43

CM_ schreef:
Veel zonder beugels rijden en een goede instructrice die je met regelmaat corrigeert is de beste oplossing naar mijn idee

helemaal mee eens.

Als je je echt alleen op je houding wilt kunnen concentreren is aan de longe soms handig.

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:46

probeer voor je te kijken, als je erg voor overvalt zelfs iets omhoog dan verrand je hele houding

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:50

zet je paard aan de longeerlijn :) dan hoef je daar al niet meer zo op te letten. doe de beugels uit en probeer goed je schouders naar achter te doen en het allerbelangrijkste is gewoon naar voren te kijken want als je naar beneden kijkt gaan automatisch je schouders naar voren. succes heb er zelf ook last van maar t gaat steeds beter bij mij :)