Ik denk dat het hier goed staat, anders mag het verplaatst worden

Dit praktijkprobleem ligt eerder (nuja gewoon helemaal) bij mezelf, maar door mijn probleem loopt mijn paard er ook niet echt lekkerder door..
Ik heb dit eigenlijk altijd al gehad, maar het wordt nu echt vervelend en mijn lesgeefster wijst me er ook vaak op.
Ik ben rechtshandig, dus sowieso alles wat ik met mijn rechterhand/arm/kant kan doen, gaat mij makkelijker af dan als ik iets met links moet doen.
Zo ook bij het paardrijden, op de linkerhand loopt mijn paard héél fijn, ontspannen, aan de teugel, fijn in te buigen.
Op de linkerhand kan ik haar ook beter met mijn buitenteugel begrenzen, omdat dit mijn rechterhand is.
Echter, wanneer we op de rechterhand gaan, en ik mijn linkerhand moet gebruiken voor mijn buitenteugel, gaat het helemaal de mist in.
Ik ben bang dat ik mijn paard op de rechterhand sterk/stijf aan het maken ben, terwijl dit eigenlijk een heel soepel en fijn paard is en licht in de mond/fijn aan de hulpen.
Gewoon omdat ik op de rechterhand met mijn binnenteugel meer ga nemen en mijn buitenteugel vaak in een boogje durft te gaan hangen.
Dan ga ik vaak met mijn linkerhand mijn buitenteugel vast zetten wat ik eigenlijk niet mag doen maar waar ik zo vaak (veel te vaak) de neiging naar krijg, ik ga dan eerder met kracht dan met soepelheid rijden en dit is hetgene wat ik zéker wil vermijden met dit paard.
Mijn linkerhand/arm/kant is gewoon zwak lijkt mij (natuurlijk is het niet mijn bedoeling om veel kracht in mijn linkerhand te krijgen, maar op de rechterhand doet mijn linkerhand/buitenteugel gewoon haast niets meer)
Het is echt irritant omdat ik mijn paard natuurlijk zo fijn mogelijk wil blijven rijden en ik het haat om steeds op kracht in de hand terug te vallen.
Mijn instructrice zegt natuurlijk dat ik het niet met mijn handen mag oplossen als ze niet fijn wil buigen/ontspannen/aan de teugel lopen, en dat ik gewoon meer buiging met mijn binnenbeen moet vragen, maar dan ga ik juist weer meer op mijn binnenteugel pakken en buitenteugel verliezen. (en daarop ga ik weer kracht zetten/vast zetten op mijn buitenteugel)
Ik weet me geen raad meer, het is vréselijk irritant, als er iemand dé gouden tip heeft, dan hoor ik het echt heel graag !
Alvast bedankt !