Mijn fries loopt tegen de hand in hij werkt totaal niet mee op de rechter hand met volters kykt die het liefst de andere kant op en met de galop springt die 10000x verkeerd aan, hij loopt ook voor de kar. weet iemand hoe ik dit kan oplosse?
Laatst bijgewerkt door Elles op 15-07-11 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Onduidelijke topictitel aangepast. "HELLLP!" is GEEN goede topictitel. Probeer in je titel duidelijk te maken waar je vraag over gaat.
jaa maar ik wil gewoon weten hoe ik het kan oplosse misschien dat julie nog andere dingen weten hoe.
sweetheart
Geplaatst: 15-07-11 11:58
Misschien een heel cliche antwoord, maar heb je les? Want dat is denk ik de beste oplossing om je te helpen met het probleem.
Het klinkt alsof er problemen zijn in de ontspanning en in de aanleuning. Het is heel moeilijk om aan de hand van een schermpje je daar mee te helpen. Heb je misschien foto's? Aan de hand daarvan kunnen we evt wel wat tips geven. Maar intensief les is de beste oplossing.
ja klopt, ik heb er geen foto's van maar het is super lastig en het gaat beter maar k dacht misschien hebben jullie meerdere opties hoe of wat ik oefen nu gewoon stappend en dan heletijd stellingen.
Mallodie
Geplaatst: 15-07-11 12:00
Het lijkt mij alsof je paard vast zit aan 1 zijde.... Ostopaat?
Air
Geplaatst: 15-07-11 12:01
Zoek GOEDE instructie. Rechtrichten hoort gewoon bij de basis...
Weet je... Het punt is dat een paard recht richten geen exacte wetenschap is. In de zin van: als je links 1 kneepje geeft en rechts 2 dan issie recht. Het is afhankelijk van vele factoren. We kunnen bijvoorbeeld zeggen: probeer veel overgangen te rijden, maar het speelt ook mee, hóe je die overgangen rijdt, daarbij komt ook nog eens houding, tempo, beenligging, hand-houding, ontspanning enz. Doordat het een geheel aan factoren is, kun je niet zo een 'gebruiksaanwijzing' geven. En dan het grootste punt: Timing. Wanneer geef ik welke hulp. Dat kun je echt alleen maar aanleren irl. Snap je? Daarom is les zo belangrijk.
Eerst en vooral je paard laten checken. Veel Friezen hebben problemen met hun knie, waardoor ze niet goed kúnnen aanspringen en kunnen ondertreden aan die kant. Verder is les nemen echt wel een pre