Valt ze op de rechterhand ook door je binnenbeen heen? Dus dat ze zeg maar stijf/plat de bocht door gaat, en ze geen stelling aan wilt nemen en haar kont ook naar binnen gooit? Gaat ze dan ook harder in tempo? Dus vluchten?
Is ze goed aan jou been verder? Zitten er aan de rechterkant geen haken op haar kiezen? Is haar rug in orde? (controleer dit even door tijdens het poetsen met een ros borstel over de rug te rossen, niet abnormaal hard, maar even kijken of ze dan haar rug wegdrukt, je kan het ook controleren door met je vingers vanaf de schoft helemaal tot achter naar de staart inzet te gaan, met druk op je vingers, zodra ze haar rug wegdrukt zou je er denk ik een osteopaat/ dry needling bij moeten halen en je paard laten behandelen.
Als haar gebit en rug in orde zijn, longeer haar dan eens 4 dagen achter elkaar met een bijzetje eraan, begin op de makkelijke hand (linksom dus in dit geval), zorg dat ze de stelling naar binnen neemt en nageeflijk blijft, dan ga je de rechterhand op, zorg wel dat de touwtjes/bijzet gelijk zitten als je net begint, zodra ze iets is opgewarmd kan je de binnen bijzet wel 1 of 2 gaatjes strakker doen (iig op rechts!) zodat ze dan toch iets moet gaan inbuigen. Het nadeel is alleen dat je aan de longe geen beenhulp kan geven, maar zo kan ze wel haar hals nageven, opletten dat ze niet naar binnenvalt, dit los je op door de longeezweep erbij te houden en heel even aan te tikken op het punt waar ze naar binnen valt (met een hele lichte hulp dus!)
Eindig wel weer op de linkerhand, altijd op de makkelijke hand eindigen!
Doe dit enkele dagen en stap er dan weer eens op, als je dan nog geen verschil voelt dan zou ik toch dringend achter instructie aan gaan (dat zou ik sowieso, maar ik las dat je daar al mee bezig was

)
Succes! Laat me even weten hoe het gaat!