scheefspringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekexzita

scheefspringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 09:19

Sinds kort maak ik wel is een sprongetje, nou komt ze op de linkerhand altijd verkeerd uit(dus als je over de hindernis springt, komt ze in de rechter galop), ik rij altijd gewoon helemaal recht uit, maar het helpt nog niet echt..
Iemand misschien tips?

SimJarig

Re: scheefspringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:22

Geef jij zelf wel aan dat ze in de linkergalop moet landen? Hoe doe je dat? Misschien niet duidelijk genoeg zodat je paard "maar wat doet" bij de landing.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 09:54

Probeer eens boven de hindernis je gewicht naar links te verplaatsen, en je handen ook (zonder te storen in de mond!) en geef tegelijkertijd de galophulp aan voor de linkergalop.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:29

vaak als je naar links gaat hangen dan landen ze juist rechts, doordat je met je gewicht de linkerschouder naar beneden drukt en het paard dat been dus eerder aan de grond zet, waardoor hij dus in de rechter galop land.

Vaak landen paarden in de galop die ze zelf het prettigst vinden, door hem regelmatig in z'n moeilijke galop te laten landen, zal hem dit ook makkelijker af gaan. Dit kun je dus het beste regelmatig oefenen op een lage sprong. Begin me een balkje op de grond en galopeer daar in de linkervolte overheen. Zorg dat de volte overal even rond is en dus geen rechte stukken heeft. Breng je binnenhand naar binnen van de hals, houd contact met de buitenteugel en houd je buitenbeen wat achter de singel. Kijk naar de kant waar je heen gaat, maar ga niet naar binnen hangen.
Land je paard dan nog steeds in de verkeerde galop, probeer dan een tikkie meer gewicht op je buitenbeugel te brengen.
Als dit linksom, maar ook rectsom goed gaat, dan kun je iets gaan verhogen en de volte vergroten.

Succes!

Mariekexzita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 13:40

Dankje, daar heb ik wat aan!