Ik wilde eigenlijk even iets aan jullie vragen, en zo nodig het een en ander advies krijgen.
Ik zit met de volgende situatie:
Ik heb vorig jaar juni een 3 jarige ruin gekocht. super braaf, hij was daar 5 weken onder het zadel en ik ging al met hem in de bossen springen zo braaf! Ook was hij ontzettend mager, hun vertelde dat dat door de casteratie kwam( 2 weken daarvoor gebeurd), dus ik dacht nou ja dat kan!
eenmaal thuis, kreeg hij dus flink wat voer om er bovenop te komen, en dat werkte uitstekend. Maar met in zijn conditie komen, kwamen ook nog andere kwaaltjes mee, zoals erg fris zijn en af en toe een explosie geven!!!
Al met al heb ik me over laten halen om op lierop fokdag mee te doen met de 3-jarige rijpaadren, en inge dacht hem van te voren eens thuis even te rijden
toen ben ik er af gevallen, en ben heel even weg geweest, en ik werd dus wakker en paard weg, ik dacht uh
ik wilde gaan zitten en nee hoor dat ging dus mooi niet door! de hele dag heb ik bloed geslikt!
weer een hele winter getraint te hebben (3 wedstrijden gereden en 3, 4, en 5e geworden) ging ik weer de zomer in
eerste buitenwedstrijd, ik stap op en rij wat rond over het terrein, en jawel hoor een heel sociaal iemadn, begint zijn knol af te slaan en van de ene kant naar de andere kant te vliegen. en silco von dat zo mooi(denk ik) en bokt even vrolijk mee.
Inge beland weer tegen de grond en wordt met de BRANCARD van het veld af gehaald. Heup zwaar gekneust, ribben gekneust, alles bont en blauw, en mijn rug was gekeust zeiden ze, achteraf waren mijn onderste 3 ruggewervels in elkaar gezakt!
als conclusie: ik heb daardoor heel mijn vertrouwen verloren in dat beestje. ik weet dat hij niks doet, hij is echt heel erg lief, maar op een of andere manier, verkramp ik als ik erop zit, en dan durf ik niet meer te rijden!!
Ik wordt gewoon pissig op mezelf ,maar ik kan mezelf er niet overheen gezet krijgen!!
WIE KAN MIJ TIPS GEVEN EN MANIEREN OM MIJN VERTROUWEN TERUG TE KRIJGEN?!?!?!?!
Alvast bedankt en brand los!!!