Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vosje456 schreef:voorwaarts rijden probeer ik al.
Hoe bedoel je handen los? dan trekt het paard toch de teugels uit me handen?![]()
Bedankt voo het reageren
vosje456 schreef:Okee,, Dus als ik het goed begrijp: wanneer het paard wilt gaan hangen, dan gelijk voorwaarts rijden ookal hij de teugels uit mn handen trekt. En dan weer oppakken.
Bedankt voor je tip
) Quir schreef:vosje456 schreef:@Quir: oh okee bedankt ik snap het nu.
Veel succes er mee!![]()
Het zal niet in 1 keer lukken, dus neem de tijd er voor.
Paard ook belonen op het moment dat hij goed loopt zonder te hangen of trekken.
dus waarschijnlijk heb jij teveel druk in je hand. dat is ook niet vreemd, want je pony moet nog heel erg aan deze houding wennen en zal daardoor wat sterkt in de hals (een paard is haast nooit sterk in de mond. meestal is het de hals die nog niet flexibel genoeg is of wat kort). soms voelt iets even minder, maar dat is niet zo erg als je iets druk in je hand hebt. je moet namelijk nog wel iets hebben om achteraan te rijden. geen druk voelt mischien wel heel fijn. maar dat is geen goed teken. je hebt dan geen verbinding van achter naar voor.

Ik betaal dan wel iets van 12,50 maar dat heb ik er wel voor over. Hebben jullie nog tips of advies? Komt dit ook bij jullie voor?