Pony valt op de voorhand!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midori

Pony valt op de voorhand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:17

Hooi!
Zoals jullie op de fotos wel kunnen zien loopt mijn pony veelste veel op de voorhand, waardoor hij zijn voorbenen niet goed optilt, en zn achterhand er minder goed onder kan krijgen! Ik zou graag wat tips willen hebben over hoe je dat beter kunt krijgen! ik weet wel wat manier maar ik vraag me af of jullie met wat nieuws kunnen komen. Ik schakel veel, rijd goed voorwaarts, veel figuren enz.
Houd er rekening mee dat ik de foto's heba uitgezocht waar je het het meest op kunt zien. Dit is ondertussen al een paar maand geleden en we zijn al goed vooruit gegaan!! Helaas heb ik hier geen recente foto's van.

Ps: Hij is in goede conditie en heeft FEI gelopen. Het mogen beide Moeilijke en makkelijke oefeningen zijn ^^

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sica op 30-06-11 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: openingspost hersteld

Rivaldo

Re: Pony valt op de voorhand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:18

Schakelen, schakelen, schakelen.
Veel wendingen rijden.
Controle moet je toverwoord worden, zowel over tempo als aanleuning!

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:20

Rivaldo schreef:
Schakelen, schakelen, schakelen.
Veel wendingen rijden.
Controle moet je toverwoord worden, zowel over tempo als aanleuning!

Doorgaan zoals nu dus... Het zit hem/mij tegen dat hij geen super snel paard is :P

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:23

Weet niet of het zo is, maar ziet eruit alsof hij steunt op je handen en jij het toelaat
en hij daardoor op de voorhand kukelt?

Hij vind het zo te zien wel makkelijk om zo wat steun te zoeken, niet geven op die manier.
Hij kan alleen hangen als jij vasthoudt.
En werken aan dat hij vlot wordt voor je been, neus eruit, overgangen en tempo controle.

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 16:35

Sjolvir schreef:
Weet niet of het zo is, maar ziet eruit alsof hij steunt op je handen en jij het toelaat
en hij daardoor op de voorhand kukelt?

Hij vind het zo te zien wel makkelijk om zo wat steun te zoeken, niet geven op die manier.
Hij kan alleen hangen als jij vasthoudt.
En werken aan dat hij vlot wordt voor je been, neus eruit, overgangen en tempo controle.

Ik geloof niet dat hij steunt, hij is vrij licht in de hand alleen loopt snel te diep.. Ik moet denk ik wel de teugels iet losser later/ mijn handen hoger doen.

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:30

idd ik denk ook dat hij op je handen gaat hangen, en hij krult zijn hals eigenlijk te vlot dat ziet er mooi uit maar is het niet, ik zou nu even terug naar de basis gaan, loslaten die teugels, het paard echt zijn neus naar voren laten steken, daar echt niets van aantrekken en eerst weer echt vlot gaan rijden, en dit echt ongeveer een maand lang, dan pas weer gaan begrenzen en tegelijk ook aandrijven , proberen die achterhand eronder te krijgen, stoppen en achterwaarts, even rust en weer opnieuw, indien 3x goed op rij , training stoppen en op rust, en zo telkens weer net iets meer opbouwen.
ga weer naar de basis, en de basis is niet hals opkrullen, dit is een vorm om aan de druk te ontsnappen, je maakt je zelf wijs dat hij aan de teugel loopt en dat is op deze manier helemaal niet het geval, dus echt niet doen op deze manier.
De fout zit in dit geval helemaal bij de ruiter, als je goed les zou nemen dan zou dat ook niet zo mogen ontstaan zijn.

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:48

Ja les nemen is denk ik wel het beste.
Jou zit kan ook beter je zit te veel in zijn rug waardoor hij zijn rug weg drukt.
Hij hangt ook erg op je hand, je moet niet rijden met je handen maar met je zit, je kan het zien aan de mond van het paard dat hij hangt , je ziet dat aan de mondhoek, het bid moet in de mond liggen en geen gespannen mondhoeken maken,
Hij moet meer ruimte bij de kaak krijgen, zo kan hij nooit een juiste stelling of buiging aannemen en ook nooit de achterhand eronder krijgen.
Ook lijkt het of je zadel te ver naar voren ligt, dus jij zit ook echt op de voorhand ook een rede waardoor het dier niet op de achterhand kan lopen.
Ga je meer in het rechtrichten/gymmen verdiepen daar hoort ook de theorie bij.
De fout ligt idd helemaal bij de ruiter en als je wel les krijgt dan ligt de fout ook bij je instructrice , want zij/hij zou jou moeten leren hoe het wel beter kan en wat er mis gaat .

midori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:38

midgie schreef:
Ja les nemen is denk ik wel het beste.
Jou zit kan ook beter je zit te veel in zijn rug waardoor hij zijn rug weg drukt.
Hij hangt ook erg op je hand, je moet niet rijden met je handen maar met je zit, je kan het zien aan de mond van het paard dat hij hangt , je ziet dat aan de mondhoek, het bid moet in de mond liggen en geen gespannen mondhoeken maken,
Hij moet meer ruimte bij de kaak krijgen, zo kan hij nooit een juiste stelling of buiging aannemen en ook nooit de achterhand eronder krijgen.
Ook lijkt het of je zadel te ver naar voren ligt, dus jij zit ook echt op de voorhand ook een rede waardoor het dier niet op de achterhand kan lopen.
Ga je meer in het rechtrichten/gymmen verdiepen daar hoort ook de theorie bij.
De fout ligt idd helemaal bij de ruiter en als je wel les krijgt dan ligt de fout ook bij je instructrice , want zij/hij zou jou moeten leren hoe het wel beter kan en wat er mis gaat .

Ik heb nu sins een paar maand (2-3?) wel weer les maar op het moment dat de foto's gemaakt waren niet. Sinds ik weer les heb gaat het veel beter! :) het zadel licht nu verder naar achteren en hij zit veel meer op z'n kont :) bedankt voor de tips, ik zal meer zo gaan rijden, dat is mijn opwarm manier nu al :)