zweep juist houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DB_CARTAGO

zweep juist houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:04

Hallo iedereen,
Iedereen zit maar te zeuren dat ik mijn beide handen rechtop moet houden maar met mijn zweep gaat dat gewoon niet!!!
Ik an moeilijk toch mijn zweep tegen de benen van het paard houden zodat ze toch maar tevreden zijn.
Hoe moet ik mijn handen dan houden als ik met een zweep houden?

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:07

Heb je hem dan recht naar beneden?
Ik weet niet hoe ik mijn handen heb (probeer rechtop :D ) maar mijn zweep "leunt" tegen mijn been als ik hem niet gebruik.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:08

Handen ietsje hoger kan een optie zijn.
Of hand rechtop en met je pink duw je je zweep iets naar achteren ipv naar beneden.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:08

Tegen je eigen been aan, dat vind ik het handigst.
En 'zeuren' klinkt niet echt of je je best wil doen om netjes te kunnen zitten/rijden

DB_CARTAGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 12:14

Sidera schreef:
Tegen je eigen been aan, dat vind ik het handigst.
En 'zeuren' klinkt niet echt of je je best wil doen om netjes te kunnen zitten/rijden

Nee zo bedoel ik het niet maar de eigenaar vn men verzorgpaard zeurt er oms een heel uur over echt niet te doen!! Ik verdrijf echt niet!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 12:18

Als ik met zweep rijd, heb ik hem niet in mijn vuist, maar alleen tussen mijn duim en wijsvinger. Hij komt dus niet in mijn vuist, maar hij ligt erop. Dan gaat hij schuin naar achteren over mijn bovenbeen. Mijn handen blijven dan dus gewoon rechtop, want aan mijn vuist veranderd niets.

En de eigenaar van het paard mag natuurlijk zeggen dat je dingen anders moet doen. Als jij je zweep in je vuist houd, heb je hem ook niet goed. Vind het niet echt respectvol om dat zeuren te noemen...

Hier een foto hoe een zweep hoort te zitten.

Afbeelding

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:05

ik leg mijn zweep altijd voor mijn been op het zadel of op het been maar laatste tijd rijd ik niet veel met zweep

Jess1989

Re: zweep juist houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:09

Mijn zweep steekt helemaal naar achter (nog meer als bij PriscaZ) en heb er dus ook geen last van :j

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 13:48

PriscaZ schreef:
Als ik met zweep rijd, heb ik hem niet in mijn vuist, maar alleen tussen mijn duim en wijsvinger. Hij komt dus niet in mijn vuist, maar hij ligt erop. Dan gaat hij schuin naar achteren over mijn bovenbeen. Mijn handen blijven dan dus gewoon rechtop, want aan mijn vuist veranderd niets.

En de eigenaar van het paard mag natuurlijk zeggen dat je dingen anders moet doen. Als jij je zweep in je vuist houd, heb je hem ook niet goed. Vind het niet echt respectvol om dat zeuren te noemen...

Hier een foto hoe een zweep hoort te zitten.

Afbeelding

inderdaad, je hoeft je zweep niet met je volle vuist vast te houden, anders kan je inderdaad niet meer je handen netjes rechtop houden. Als je hem schuin naar achteren houdt, leunt hij op je bovenbeen en hoef je hem dus alleen nog maar lichtjes vast te houden met je duim en wijsvinger :j
dit plaatje vind ik wel een mooi beeld geven! (behalve dan dat je je zweep niet per se zo laag onder het handvat hoeft vast te houden)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 14:32

Nee klopt, je hoeft hem niet zo laag vast te houden. Doe ik zelf volgens mij wel... daar is je zweep net dunner en dan hoef je nog minder tussen je vingers te hebben. (dit was de eerste foto die google weer gaf met zweep :))

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:18

Ik heb mn zweep eigenlijk alleen maar in mn pink hangen net onder het handvat omdat het daar smaller is. Als je je zweep bij het handvat in je vuist houdt dan kan je idd niet met de vuisten rechtop rijden.

Nienke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:31

pearlie schreef:
Handen ietsje hoger kan een optie zijn.
Of hand rechtop en met je pink duw je je zweep iets naar achteren ipv naar beneden.

Volgens mij doe ik het ook zo..
Ik snap niet dat je je handen niet rechtop kan houden omdat je een zweep vast hebt :')
Gewoon ff proberen, handen rechtop en zweep naar achteren, je komt er vanzelf achter wat het makkelijkste is.
Ik denk er niet eens meer bij na, maar als ik een zweep van iemand anders leen die iets zwaarder is dat merk ik dat wel, dus waarschijnlijk gebruik ik ook mijn pink ;)

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:24

Ik hou mijn handen rechtop en doe mijn hand methet zweepje iets naar achter en mijn zweep leunt op mijn been.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:57

Blergh, ik heb precies hetzelfde probleem.. Volg dit even :j

HanneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 07:31

Je moet je handen gewoon lichtjes naar voren kantelen en dan houd je je zweep tegen het midden van je bovenbeen

Anyssax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:33

Mijn zweep ligt over mijn bovenbeen naar achteren, wel schuin naar beneden. Mijn handen kan ik gewoon rechtop houden.