Nieuw paard galoppeert niet door.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Nieuw paard galoppeert niet door.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 20:55

Hallo,

Ik heb nu 2x gereden met mijn nieuw paard thuis en het gaat redelijk ( er is bij de ruiter nog veel werk aan)
maar ze galoppeert precies niet door.

Toen ik ze ging testen galoppeerde ze wel mooi ruim.

Zou dit kunnen zijn door mijn nieuw zadel? Er is nochtans een zadelmaker voor langs geweest.

Oedi

Re: Nieuw paard galoppeert niet door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 22:05

Wat bedoel je precies? Dat ze te langzaam galopeert of dat ze uit de galop valt?

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 07:49

Bedenk ook dat het voor het paard een hele verandering is een andere stal.
Kan zijn dat ze te gespannen is en daardoor de galop niet goed kan doen onder het zadel.
Geef het dier de tijd om te wennen aan jou en aan de andere dingen , waarom niet even bij het begin beginnen en waarom gelijk de galop,
Je zegt ook dat de ruiter nog veel moet leren , dus ga daar eerst eens mee aan de slag,

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 09:03

Ik denk dat je paard tijd nodig heeft. Er is nogal wat gebeurd in korte tijd. Een nieuwe stal, een nieuw mens als baasje, andere paarden etc.
Of het aan het zadel kan liggen is vanaf internet natuurlijk niet te zeggen. Dat zou in ieder geval geen goed teken zijn. Heb je rijles? Ik zou je instructeur eens laten kijken.
Uiteraard wel heel veel plezier met je nieuwe paard!

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 11:37

Het beste kun je dit even doornemen met je trainer of een filmpje plaatsen. het zou aan zo veel dingen kunnen liggen, moielijk om daar iets over te zeggen

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 20:12

heb vandaag terug gereden. galop gingvterug goed.zal inderdaad aanpassing zijn geweest

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:23

miss moet je haar even laten wennen aan de bak en alles laat haar eens even lopen aan de longe en ga er rustig en onts[annen in galop aan. Drijf een beetje exrtra aan en doe eerst een half rondje en stees meer.

Janouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:40

ik heb dat idd ook heel vaak met mijn verzorgpaardje, ik ga proberen of ik met jullie tipps iets kan doen :P

mdpl11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:44

@ plaatser : gun je paard te tijd om te wennen, dan komt alles goed. veel plezier met je paardje!

@ Janouu : Als je het vaak hebt zou ik toch eens naar andere dingen gaan zoeken zoals: Ligt het zadel goed? Geef jij de goede hulpen? Of stelt je pony zich gewoon aan?

Fardau2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:47

Inderdaad, het zal vást even tijd nodig hebben! :)

Je kunt anders ook een keer je paard longeren, dan de galop even extra trainen en kijken of ze het dán wel goed doet. Doet ze het dan wel, dan kun je inderdaad er aan denken dat het zadel haar niet lekker zit of dat iets anders haar in de weg zit. Of misschien is de grond zwaar? Of héél anders dan dat ze gewend is? :)