Ik ben nu net L2 gestart, en ben in de training bezig met het meer omhoog en bij elkaar rijden. Het losrijden en de basis gaan voor mijn gevoel erg fijn. Ze loopt helemaal los en ontspannen en fijn in de aanleuning en ik kan haar op mijn pinken rijden. Ik ben al een hele tijd bezig haar wat meer op te pakken en wat hoger in te stellen. Nou gaat dit best redelijk, maar de aanleuning is nog niet zoals ik wil hebben. Ze wordt snel wat stugger en vooral bij moeilijkere oefeningen (wijken, galop) wordt ze erg heet waardoor ze zich teveel vastzet en mijn controle en de ontspanning minder is. Tips om op deze momenten de lossigheid, ontspanning en fijne lichte aanleuning te kunnen bewaren zijn dus van harte welkom!
Een ander probleempje waar ik zelf tegenaan loop, is dat ik het heel lastig vind om van bovenaf te kunnen beoordelen wanneer ze goed loopt als ze wat hoger ingesteld is. Voor mijn gevoel loopt ze soms bijvoorbeeld veel te veel met haar neus eruit, terwijl ze dan juist goed blijkt te lopen volgens anderen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hierdoor denk ik zelf ook teveel blijf 'rommelen', omdat ik het idee heb dat ze nog niet goed loopt.
Filmpjes heb ik jammer genoeg niet, althans, ik weet niet hoe ik filmpjes op internet zet en in kan korten.
Alvast bedankt voor jullie meedenken!