springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renate_

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 18:54

hoihoi,

mijn paard snapt niet dat hij over de sprong heen moet springen maar loopt erover heen als of het balkjes zijn heel vervelend hoe leer ik hem dat hij echt moet springen.
hij heeft ook atroze maar is dat een probleem ik heb wel gehoord dat je goed moet trainen zeg maar (opbouwen)

Agossielover

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:54

ik zal niet springen met een paard die artrose heeft
(waar heeft die artrose)

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 08:14

Agossielover schreef:
ik zal niet springen met een paard die artrose heeft
(waar heeft die artrose)

In 1 achterbeen Maar hij heeft er bijna geen last van gelukkig

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:15

Artrose in een achterbeen? En je springt ermee? Zou ik niet doen hoor!

MarkusHaifa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:17

MarkusHaifa1 schreef:

En ik keek even op je profiel en je zegt zelf dat je er niet mee mag/kan springen?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:19

Dat was ook mijn 1e gedachte, niet springen met een paard wat artrose heeft :+

Maargoed, als jij denkt, en het van de DA mag, dan zou ik beginnen met cavaletti (balkes lopen) en daarna het steeds iets hoger maken.

Succes! :)

Renate_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 08:22

MarkusHaifa1 schreef:
MarkusHaifa1 schreef:

En ik keek even op je profiel en je zegt zelf dat je er niet mee mag/kan springen?

Ja dat weet ik Maar toen reed k hem pas net en het gaat zo goed hij heeft er nog nooit last van gehad Maar ik hoef ook geen meter te springen Maar gwn af en toe een paard sprongetjes voor de affwisseling dat moet makkelijk kunnen

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 08:30

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou het risico niet nemen, nu heeft hij geen last maar misschien als je wat springwerk gaat doen dat hij wel weer last gaat krijgen.......

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:03

Net zo als de mensen hierboven zeggen lijkt het met niet verstandig om met dit paard te springen. Maar het is natuurlijk altijd je eigen keus..

mimitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:16

niet springen! met atroze is het niet verstandig, en zit het springen niet in het paard, wordt het nooit wat!

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:04

Ik zou ook niet springen met een paard met artrose... Mijn halve stal paard heeft ook artrose, en de dierenarts heeft ons afgeraden om nog (veel) te springen, eens een sprongetje in het bos: ok, maar echt trainen/lessen? Nee...

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 12:05

Citaat:
Ja dat weet ik Maar toen reed k hem pas net en het gaat zo goed hij heeft er nog nooit last van gehad Maar ik hoef ook geen meter te springen Maar gwn af en toe een paard sprongetjes voor de affwisseling dat moet makkelijk kunnen

heeft de DA dat gezegt? dat het goed gaat met je pony is uiteraard super maar ga de problemen nou niet opzoeken....

Birtee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 14:31

Ik zou eigenlijk ook niet springen met een paard die artrose heeft...
Het kan alleen maar slechter worden met het paard en hij kan er pijn van hebben ( ik weet natuurlijk niet hoe erg het is)
Mijn paard had OCD maar ik heb hem laten operen (niet goedkoop :\ ) Nu heeft hij er geen last meer van...
Anders zou ik idd de raad van UMayDream volgen.

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:44

Springen?Met een paard met atrose? Ik zou het niet doen ook al heefd hij er weinig last van. Hij kan er meer last van gaan krijgen

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:58

Ik zou inderdaad ook niet springen als die artrose heeft..

horse_angelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:05

ik weet niet zo veel van artrose
maar ik heb een pony leren springen bij hem aan de hand te nemen en samen erover springen
wat je ook kan doen is laten vrijspringen

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 11:16

horse_angelx schreef:
ik weet niet zo veel van artrose

Dan zou ik eerst ff gaan googlen voordat je seriues antwoord geeft ;) want artrose kan nl erger worden door bv springen,intensief rijden.

http://www.bokt.nl/wiki/Artrose

TS wees blij dat je gewoon kan rijden en blij met iedere dag dat je paard geen pijn heeft.
Wil je echt het risico nemen op versnelling van pijn door te gaan springen?

rocky95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:21

Mijn pony heeft hoefkatrol. Hij kreeg dit toen hij 8 was. Jaren ging het daarna weer goed en ik sprong ook met hem. Helaas werd hij weer kreupel en heb ik hem midden in mijn wedstrijdseizoen die heel goed ging een jaar stil kunnen zetten. Ik heb hem nu net weer 2 maanden lopen. Wees slim en spring niet meer met een paard met hoefkatrol of atrose enz. je vernielt er echt je pony/paard mee. Ik was daar ook te eigenwijs voor, maar ik heb er nu wel de consequenties van gezien. Ik heb hem weer helemaal opnieuw moeten opbouwen en ik moet nu erg oppassen dat ik niet teveel van hem vraag. Springen is echt slecht voor een paard met een beengebrek omdat het paard een harde klap krijgt in het been. Je moet het zelf weten, maar uit eigen ervaring weet ik dat het beter is als je niet spingt met zo'n paard. Het was maar een tip ;), omdat ik hoop dat mensen nu slimmer zijn dan dat ik was. Veel suc6 met je paard :). Owja, dressuur kan ook heel leuk zijn :P. Ik ben ook meer een springruiter namelijk XD.