hoe leer ik dat mijn pony?
ze springt zoiezo niet snel in galop. ze draaft veel liever.
kunnen jullie mij tips geven.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dieuwertje_ schreef:ik heb een pony. en die is 4 jaar. alleen kan ze niet op commando aangalloperen.(als je je buitenbeen naar achter legt.)
hoe leer ik dat mijn pony?
ze springt zoiezo niet snel in galop. ze draaft veel liever.
kunnen jullie mij tips geven.

elisatjj schreef:Oefenen aan de longeerlijn
Overal een comando voor zo heb ik mijn pony ingereden.
Draven is "klik klik" galoperen is 1,2 JA! hooho is terug naar draf en hoo ga maar stappen gaat hij weer terug naar stap, hij reageert zeer goed op mijn stemgeluid en comando's dus onder het zadel in combinatie met een kleine beenhulp snapt hij precies wat ik van hem wil, hij is dan ook heerlijk voor het been.
Dus ik zeg leer hem de comando's aan de longeerlijn dat is echt al het halve werk! Dan krijg je het een stuk makkelijker als je er op zit.
? Bizzybijtje schreef:elisatjj schreef:Oefenen aan de longeerlijn
Overal een comando voor zo heb ik mijn pony ingereden.
Draven is "klik klik" galoperen is 1,2 JA! hooho is terug naar draf en hoo ga maar stappen gaat hij weer terug naar stap, hij reageert zeer goed op mijn stemgeluid en comando's dus onder het zadel in combinatie met een kleine beenhulp snapt hij precies wat ik van hem wil, hij is dan ook heerlijk voor het been.
Dus ik zeg leer hem de comando's aan de longeerlijn dat is echt al het halve werk! Dan krijg je het een stuk makkelijker als je er op zit.
Ik heb als commando's;
Stap : Stappen
Draf: Draven
Galop : Galoperen
Ho: vorige gang.
Werkt ook?
Maar idd aan de longe een commando erop zetten, en dat moet niet 'afentoe luistert ie ernaar' zijn, maar op het woord 'galop' moet hij echt gelijk aanspringen. En dan die stemhulp geven als je erop zit, koppelen aan de beenhulp et voila....