Je paard is scheef en het lijkt erger te worden.
Een hulpteugel helpt het probleem niet te verhelpen en trekken ook niet.
Ik zou eerst uitsluiten dat het paard fysieke ongemakken heeft om vervolgens het rechtrichten als een vanzelfsprekend onderdeel van je training te maken. Rechtrichten an sich is vrij lastige materie want er komt best veel bij kijken.. maar goede instructie kan je hier echt wel verder helpen en zal er prioriteit aan geven. Probeer zodra je weer gaat rijden in elk geval maar alvast om gelijke 'druk' op twee teugels te houden, ook al loopt het paard dan scheef en probeer ook alvast om heel goed op te letten dat je zelf recht zit. Al vanaf dit punt heb je iemand nodig die vanaf de grond meekijkt en je zodoende ook stapsgewijs verder helpt met je houding, met je beenligging, de beenhulpen, zithulpen, het 'loslaten', het rijden van de juiste oefeningen op een correcte manier en ga zo maar even door.. Het is jammer om te lezen dat je instructeur je geen tips kan geven. Om die reden zou ik eens goed overleggen en desnoods verder kijken voor een ander, want het rechtrichten behoort naar mijn idee een standaard onderdeel van de algehele training te zijn. Ik denk dat je dit zonder hulp en met enkel online informatie niet opgelost krijgt en zeker niet op de lange termijn..
Fysieke ongemakken of pijn wel eerst uitsluiten voordat je samen verder gaat, zie de tips van Midgie!