Hallo, Nou heb ik niet echt een probleem maar eerder een vraag ik weet niet of het hier goed staat maar zo niet dan merk ik het vanzelf wel.
Ik heb het de laatste tijd erg druk met mn stage, werk en dan nog de paarden dus wou ik mn paarden s'ochtends vroeg berijden nou vroeg ik me af of dit wel gaat en of ik ze dan eerst eten moet geven zo vroeg of dat dat ook na het rijden kan?ik heb het hier dan wel over rond 6uur sochtends rijden ongeveer ;d
Ik rijd ook heel vaak ( vooral zomers ) heel vroeg. Zit dan vaak rond half 6 op mijn eerste paard. Ik ga altijd eerst rijden en daarna krijgen ze hun voer. Soms krijgen ze een beetje hooi van te voren, maar meestal pas daarna. Sowieso moet je oppassen met krachtvoer voor het rijden, als ze veel krachtvoer krijgen en je gaat daarna rijden kunnen ze koliek krijgen.
Knap hoor!! Denk niet dat ik het voor mekaar krijg om om 6 uur al op mijn paard te zitten....
kleinvosje
Geplaatst: 14-06-11 11:38
Ja hoor, rijden gaat prima vroeg in de ochtend, zeker op warme dagen! Maar zoals al gezegd wordt, eerst rijden en dan eten geven. Daarmee heb je minder kans op koliek!
Kan niet meer doen dan aansluiten. Zowiezo kregen ze vroeger in de zomer wat later eten en zaten we er wel eerder op. Eerst rijden, dan eten erin, desnoods maar wat later eten, zou geen probleem moeten zijn
ElineS
Geplaatst: 14-06-11 11:40
half 6. Pfoeh hé. Dat vind ik echt knap. Krijg ik absoluut niet voor elkaar. Moest er een tijd om half 5 uit omdat ik moest werken om 6 uur in de slagerij, maar dat heb ik niet lang vol gehouden
EDIT: Maar inderdaad. Eerst rijden, dan voeren. Dan kan het prima.
petitparis
Geplaatst: 14-06-11 11:45
in de zomer als het warm is dan neem ik soms les om 7u. Ik ga minimaal een uur voor ik wil rijden al naar stal, geef wat hooi terwijl ik de stal uitmest en m'n paard borstel zodat ik zeker ben dat het paard niet nuchter is. (ik probeer wel voldoende hooi te geven zodat ze 's morgens nog wat over hebben, maar de ene baal hooi is de andere niet en de ene dag is de andere niet) Krachtvoer een half uurtje na het rijden.
bij de renpaarden krijgen ze eerst een kleine schep voer en gaan daarna in de stapmolen. na de training krijgen ze de rest van hun ontbijt...
oooke super bedankt. jaa ik kon dat eerst ook niet zo vroeg opstaan maarruu je moet toch wat he om je paarden beweging te geven en te werken en nog school enzo dusja daarbij vind ik het heerlijk die ochtendlucht met mn lieve paardje ;p
Omdat ik vaak weinig tijd heb, doe ik het ook met tijden! Bevalt altijd heel goed en 's ochtends ben je vaak nog 2 keer zo fit dan na het werk. Mijn paard( en ) eten voor het werk 's ochtends vroeg niet óf een beetje hooi. Na het werk krijgt hij krachtvoer.