zadelprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wodan1

zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 13:46

hallo alllemaal,

ik heb de laatste tijd erg vveel moeite met het stilhouden van mijn onderbenen. ik meot mijn paard meer voorwaarts rijden (meer achterhand en kortere hals). Hierin wordt ik zeer goed begeleid, maar ik vind dat mijn zadel (KenTaur Penelope) niet voldoende ondersteuning bied aan mijn bovenbenen
zijn er mensen die een zadel hebben dat dit wel doet. ik ben me namelijk wat aan het oriënteren op een nieuw zadel.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:52

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar zit je wel goed op je zitbeenknobbels, met je rug recht maar ontspannen? En zo ja, vind je dan met je knieen in een ontspannen houding aansluiting bij de wrongen, of met je daarvoor je "bovenbinnenbeen" spieren aanspannen? Als je namelijk je bekken in de juiste houding hebt, dan blijven de onderbenen vaak automatisch stiller liggen, mits je knieen dan goed in het zadel vallen.

omdat ieder mens anders is gebouwd is het moeilijk om voor jou een zadel aan te raden zonder je bouw en de bouw van je paard goed te kennen. :o Maar het kan zijn dat je zadelboom te "rond/breed" in de zitting is, dan moet je een zadel met een A structuur in de zitting hebben (die zijn er gewoon in diverse boommaten, maar extra breed doet wel wat afbreuk aan de werking), dan vind je vaak ook met een zadel met minder wrong een goede aansluiting bij de wrongen.

midgie

Re: zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:03

Ik denk dat je wat meer aan je eigen zit moet gaan werken, neem eens zitles b.v.
Rij eens een tijdje zonder dan leer je meer onafhankelijk zitten ,

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:13

Eigenlijk op zoek naar een zadelmaker ook? Die kan ook zien hoe je op je huidige zadel zit en hierbij adviseren.
A3's zadelservice uit Meerkerk: 06 4048 9339

Succes!

wodan1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 17:44

met zijn zit is opzich niet zo veel mis. krijg er meestal een 8 voor op wedstrijd. maar ik kan mijn benen neit lekker tegen mijn zadel aanleggen., als ik gewoon zit dan liggen mijn bovenbenen los van mijn zadel. dus vandaar dat ik het nu met een ander zadel wil gaan proberen (A)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:31

Ik denk dat je je dan beter kunt laten adviseren door een zadelmaker. Je hebt denk ik in ieder geval een A model nodig, dat is belangrijker dan bredere wrongen, want als je zadel te rond is kun je je benen nog niet lekker aanleggen. Het is eigenlijk een kwestie van proberen, want wat mij super bevalt kan jou helemaal niet lekker zitten ;)

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:45

Ga naar een zadelmaker en neem zitles.