Ten eerste moet ik zeggen dat ik het een beetje moeilijk vind om de situatie uit te leggen.
Mijn lieve jonge paard dat eigenlijk overal voor in is, altijd haar best doet, vind de dressuur niet leuk.
Ze doet alles braaf wat haar gevraagd wordt, kan alles prima, maar in de dressuur herken ik mijn eigen paard niet meer.
Normaal is ze vrolijk en opgewekt, maakt gekke bokkesprongen, maar met de dressuur is het soms net een geroutineerd manegepaard.

Mijn conclusie is dus ook dat ik haar niet genoeg uitdaag. Prima, dan daag ik haar toch uit met moeilijkere oefeningen?
Maar vreemd genoeg begrijpt ze gelijk wat ik wil doen, en ik krijg haar er niet enthousiast mee.
Balken tussen door lopen, dan maakt ze zich daar helemaal enthousiast over en komt er niets van de dressuurtraining terecht.
Het probleem is op wedstrijd dus ook dat ze alles prima kan, maar van een B proef valt ze echt in slaap.
Ze is overigens prima aan mijn been, reageert goed, dat is het probleem niet!
Ik zoek eigenlijk mensen die dit herkennen en hoe zij daarmee omgaan.
Onze training is trouwens al heel afwisselend, van grondwerk tot cross lessen.
En het gaat om een paard dat ik vanaf veulen heb, het is dus niet dat ze al heel ervaren is, hoewel ze dat zelf wel denkt.