Iemand zij dat ik eerder moest gaan draven en de teugels wat korter moest pakken maar hij wordt ernog gespannender van.
Groetjes Nadiah
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Met het fijnste resultaat.pateeke schreef:Probeer je pony voorwaarts neerwaarts in te stappen. Neem je teugels dus niet dadelijk te kort vast, maar geef hem de ruimte om de hals voorwaarts neerwaarts te bewegen. Eventueel kan je je handen een beetje naar je knieën toebrengen om je pony voorwaarts neerwaarts te laten lopen (dat is enkel een 'hulpmiddeltje' en dus niet bedoeld om altijd toe te passen).
Na het voorwaarts neerwaarts instappen neem je rustig je teugels op (niet ineens van redelijk lange teugels naar erg korte teugels). Zorg er hierbij voor dat je pony voldoende actief blijft stappen, maar ook niet gaat versnellen. En rijd daarna eerst wat oefeningen in stap om je pony wat losser te maken (voltes, kleine voltes, 8jes...). Geef je pony wat tijd om zich te ontspannen. Sommige pony's en paarden hebben er nu eenmaal wat meer tijd voor nodig om te ontspannen dan anderen....
Vergeet ook niet zelf te ontspannen. Ga niet dadelijk denken als je opstapt dat je pony wel weer gespannen zal zijn als je begint met rijden.
lisetteexx schreef:ik heb er ook niet zoveel ervaring mee maar ik heb dat ook met een pony en ik longeer haar eerst 5 a 10 minuutjes van de voren en dat helpt wel een beetje!
ook heb ik haar na laten kijken of ze ergens pijn had bij mij was dat niet het geval, ( misschien een tip om het na te laten kijken)
wat voor pony is het?
juist niet je teugels korter pakken dat werkt alleen maar tegen juist proberen wat langer te laten.
hoop dat je er wat mee kan