Galopswissel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Galopswissel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:07

Hallo iedereen,
Vaak als ik gewoon in de trainingen in de galop van hand wil veranderen, doet mijn pony dit vaak uit zich zelf wanneer hij het wil. Ik dacht dat dat misschien ligt omdat het een springpony is en ik heb vaak wedstrijden, dus in het parcours wisseld hij ook zelf. Hoe kan ik hem duidelijker leren dat hij moet wisselen wanneer ik dat wil? Welke hulpen geven jullie precies?
Groetjes, Sophie

aerdenhout1

Re: Galopswissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:17

Begin met hele flauwe gebroken lijnen en zorg dat jou eigen houding/zit niet veranderd.
Dan is een fijne oefening om te kijken of hij het snapt, vanuit de A/C lijn in de galop aan springen die je wil.
Heeft hij dat goed door, dan rij je eens een flauwe bocht door in contra galop.Vermijd scherpe wendingen in het begin.
Ga ook eens op een rechte lijn...A/C lijn of lange zijde' s, aan galoperen in de "verkeerde" galop.
Maar..als je les hebt, vraag die dan om eens goed te kijken en te helpen!

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:33

aerdenhout1 schreef:
Begin met hele flauwe gebroken lijnen en zorg dat jou eigen houding/zit niet veranderd.
Dan is een fijne oefening om te kijken of hij het snapt, vanuit de A/C lijn in de galop aan springen die je wil.
Heeft hij dat goed door, dan rij je eens een flauwe bocht door in contra galop.Vermijd scherpe wendingen in het begin.
Ga ook eens op een rechte lijn...A/C lijn of lange zijde' s, aan galoperen in de "verkeerde" galop.
Maar..als je les hebt, vraag die dan om eens goed te kijken en te helpen!

oke ik ga het proberen ! :) Ik heb trouwens ook les, dus ik vraag het wel!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:36

Maar meid, als je les hebt, moet die nu al bezig zijn met de contra galop! Je rijd toch M2??
Daar komt de contragalop al in voor!
Hoe rij jij dan de M2 door???

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 16:45

aerdenhout1 schreef:
Maar meid, als je les hebt, moet die nu al bezig zijn met de contra galop! Je rijd toch M2??
Daar komt de contragalop al in voor!
Hoe rij jij dan de M2 door???

Haha dat staat in mijn profiel bedoel je ? Dat was niet met mij maar met de vorige eigenaar ;) Dat staat er trouwens bij volgens mij ;)

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:18

idd veel flauwe bochten en rechte lijnen op a-c rijden, en als je voelt dat hij het wilt gaan doen, misschien een keer een flinke schop geven met 2 benen zodat hij voorwaartsblijft en zich daar mee bezig houd!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 07:19

Beheers je de travers al? Als je in appuyeren de stelling kunt veranderen of de richting kunt veranderen (eerst in draf, dan in galop) dan bevestig je de galop hulp. Ook contra galop trainen helpt om je paard het commando voor de juiste galop te bevestigen. Let er wel op dat je zelf ook duidelijk aangeeft welke galop je vraagt. Bv op de Ac lijn bewust de linker of de rechter galop kiezen en dan maar een paar sprongen maken en weer terug naar draf.