Ik rij een paard met een heel beweeglijke rug. Als hij bijvoorbeeld aan de longe loopt zie je zijn rug enorm bewegen. Hoe ontspannender hij is hoe erger het is.
Nu heb ik de fijne tak van sport dressuurrijden gekozen
, nou dat valt dus echt niet mee om daar op te kunnen doorzitten.Vorige jaar was het echt een drama, kon ik nog geen volte volhouden. Dan ging ik helemaal verkrapt naar voren zitten en voeten kwamen steeds los uit de beugels, etc. Het gaat inmiddels wel al iets beter, maar het kost zoveel energie om het er een beetje uit te laten zien. En het is zo frustrerend!! Gelukkig heb ik een heel geduldig paard dat gewoon mooi in 1 tempo blijft lopen en in de aanleuning ook fijn blijft ondanks mijn gestuiter op zijn rug. Zonder beugels heb ik wel eens geprobeerd maar daar kan ik eigenlijk nog te kort voor doorzitten om dat te doen en het is nogal een schrikachtig paard dus echt een aanrader is dat ook niet.
Rij nog een ander paard in het M2 en daar had ik in begin ook wel wat problemen mee, maar lang niet zo erg als met dit paard. Nu dat ik die met die beweeglijke rug rij kan ik ook een stuk beter op het M2 paard zitten, want die lijkt nu ineens makkelijk.
Als het paard gespannen is dan kan je beter zitten
, ja ik weet het, heel raar maar dan houdt hij zijn rug wat vaster en is het niet meer zo'n springkussen.Ik hoop dat iemand een goede tip heeft hoe ik hieraan kan werken om dit te verbeteren...
Heb voeger ook zonder zadel op mijn pony gereden en daar leer je idd echt wel van zitten. Maar als je vervolgens weer jaren met zadel rijdt, wordt het je weer makkelijk gemaakt.