LoveUggs schreef:Waarom zet je hindernissen dichter bij elkaar?
Als je paard te ruim springt zit ie dalijk al in de volgende hindernis!
Waarom heb je ze niet gewoon op een normale afstand staan?
Als je paard al heel ruim springt, ga je de hindernissen toch niet dichter bij elkaar zetten?
Dit is juist een voordeel voor je paardje. Als je gaat oefenen met hindernissen die dichter op elkaar staan, met in- uit jes, en je gaat een wedstrijd doen en ze staan op een normale afstand, zal je paardje ongetwijfeld in de war raken, en een fout maken.
Het kan best dat je paardje ruimer spring, dat is geen enkel probleem, lijkt mij.
Dan zet ie een kleiner pasje tussen de hindernissen door.
Ik denk dat TS haar paard wat korter wil laten springen, zodat hij bij een normaal in-uitje goed uitkomt.
Verder lijkt het me juist de bedoeling dat je paard geen kleiner pasje tussendoor zet. Het wordt dan eerder vlak voor de hindernis, door het ruime lopen komt hij niet uit. Dat wil TS denk ik proberen op te lossen door in-uitjes.
Ik denk, TS, dat je beter je in-uitjes op gewone afstand kan houden en ook vaker een laag parcourtje oefent met een aantal dubbels, op normale afstand, zodat je paardje beter afstand kan schatten. Dan wordt het ook minder een probleem dat ie ruim springt. Verder is ruim springen soms wel handig als je niet goed uitkomt, maar goed uitkomen is natuurlijk altijd het beste.