Ik denk dat je aanpak nu wel goed is, dat je niet gaat rijden als je je een dag even helemaal niet lekker in je vel zit. Ik heb het zelf ook wel gehad, dat het rijden een tijdje wat minder goed ging omdat ik echt slecht in mijn vel zat en die geestelijke spanning zeg maar overliep naar lichamelijke spanning en dat komt het paardrijden natuurlijk niet ten goede. Wat zou kunnen werken is om voor het rijden even helemaal tot rust te komen en de dingen waar je mee zit van je af te zetten. (Dat kan natuurlijk ook vaker, hoeft niet per se alleen voor het rijden.) Ontspanningsoefeningen zouden misschien kunnen helpen om je lichaam te laten ontspannen zodat de spanning die je ervaart vanwege de dingen die spelen niet meer via je lichaam overgedragen worden naar je paard. Door je lichaam te ontspannen en je echt te concentreren en vooral te genieten(!) van het rijden en het omgaan met je paard, wordt de spanning tussen jou en je paard hopelijk minder en het rijden weer beter. Het echte trainen zou je inderdaad even kunnen laten en gewoon doen wat goed voelt, vooral plezier hebben met je paard
Sterkte met alle dingen die nu spelen, hopelijk voel je je snel wat beter
Laatst bijgewerkt door Girassol op 31-05-11 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt