Hoe draver minder vlak laten springen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ramboe

Hoe draver minder vlak laten springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 18:59

Mijn verzorgpaard is een Draver. En kan goed springen en vind het super leuk om te doen. Naarmate ik hoger ga wordt het wil minder 80/90 cm. Maar bij 50 cm doet hij alsof hij de sloot springt.
Maar hoe kan ik hem minder vlak laten springen?

Kiichi

Re: Hoe draver minder vlak laten springen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 19:04

Een balkje ervoor en erachter leggen? Dan moet hij eerst zijn galopsprong voor de hindernis afmeten binnen een bepaalde ruimte en daarna zijn pas binnen de laatste balk passen. Misschien werkt een in-uitje ook? Zorg wel dat je de balken op de juiste afstand legt, je wilt natuurlijk niet dat hij struikelt. Ga ook in het begin voorzichtig (laag) te werk zodat hij de bedoeling snapt. (ik heb dit probleem zelf nog niet gehad, dus het kan zijn dat er een betere oplossing is, of dat mijn manier verkeerd is, even reactie van bokt afwachten)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:06

ik denk ook in uitjes, of balkjes draven/galoperen?
Daarna cavaletti draven/galoperen?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:09

twee balkjes in v vorm op de hindernis leggen. Dan gaat de focus naar de punt van de v en gaan ze enorm basculeren. Let wel op dat je begint met een open V en dan pas later de punt van de v gaan sluiten. Ze zullen hier in het begin wel heel kijkerig op zijn.
Andere mogelijkheid is om het grondbalkje wat krapper onder de hindernis te leggen en het aanrijtempo wat lager te houden. Dan moeten ze ook meer van de grond af komen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:42

Hoe verzameld is je paard voor de sprong? Een verzamelde galop is een verticale beweging zeg maar. Als ze die beweging dus al maakt zal ze dat waarschijnlijk ook bij de sprong doen.

Maar als je niet verzameld rijdt, loopt het paard meer een verticale beweging, en zal dan sneller verticaal over de hindernis springen.

Snap je hem een beetje?

Ezz93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:14

Je kan er een oxer van maken, klinkt misschien raar maar hierdoor moet hij langer in de lucht verticaal waardoor hij het niet meer gaat doen als het niet nodig is, omdat hij dan de sprong niet meet haalt. Dan moet je wel het verschil in hoogte tussen de voorste en de achterste hindernis heel klein houden. Je kan ook een balk voor de sprong neerleggen, waardoor hij tussen de balk en de sprong nog maar een kleine galopsprong kan maken waardoor hij dichter op de hindernis zit, een beetje hetzelfde idee als een dubbel sprong maar dan blijf je je op één hindernis focussen waardoor hij het eerder door krijgt als de balk weg is. Je moet dit alleen niet tegelijk doen, een van de twee kiezen=p
Succes!

Ilonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:02

Je kan proberen je paard rustig te laten galoperen en de achterhand er echt goed onder te houden,

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:55

Sassol schreef:
Hoe verzameld is je paard voor de sprong? Een verzamelde galop is een verticale beweging zeg maar. Als ze die beweging dus al maakt zal ze dat waarschijnlijk ook bij de sprong doen.

Maar als je niet verzameld rijdt, loopt het paard meer een verticale beweging, en zal dan sneller verticaal over de hindernis springen.

Snap je hem een beetje?

Edit: zie dat ik het verkeerd neer heb gezet. Niet verzameld = horizontaal en verzameld = verticaal.