hoeveel kan mijn paard aan qua buitenrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

hoeveel kan mijn paard aan qua buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 11:54

Ik weet niet of dit topic hier moet staan of in het buitenrijden topic, maar dat merk ik dan wel :)

Mijn 3.5 jarige merrie is nu net een maandje onder het zadel (d.w.z stuur en rem erop). Ik merk dat ze het onwijs lekker vindt om buiten te rijden. Ik heb nu twee keer een stapritje gemaakt van een half uurtje over een verharde weg en dat vond ze heerlijk. Nou zit ik te denken om als afsluiting van het inrijden haar in juli of augustus 1 a 2 weken op een plek te zetten waar ze als veulen heeft gestaan en daar zijn bos, duinen en strand naast de deur. Ik dacht dat als leuke afsluiting van het inrijden en daarna even lekker de wei weer op en niks, even alles laten zakken. Nou is mijn vraag of dit al kan volgens jullie of dat dit te snel en te zwaar voor haar is (die minivakantie dus).

kippetje

Re: hoeveel kan mijn paard aan qua buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 16:51

Ik zou het zeker doen, lekker rechtuit, en misschien wel een beetje langs het strand stappen....
zalig!
Wel zou ik niet te lang rijden, en niet iedere dag. Een wandeling door zo'n prachtig gebied is natuurlijk ook heerlijk. Geniet van je vakantie!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 17:05

ok dankjewel voor je reactie en wat noem je niet te lang? Gewoon een half uurtje? En kan door het bos en duinen wel gewoon of is dat te zware ondergrond voor dr?

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:09

Half uurtje kan denk ik wel, wel lekker veel laten stappen want daar krijgen ze ook een goede conditie van!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 18:13

Ik zou me wel afvragen of het leuk is voor je paard, ik merk dat de jonge paarden redelijk van slag zijn als ze op een vreemde plek komen - ook al zijn ze daar eerder geweest. Ik zou in ieder geval een ouder voor haar bekend paard meenemen.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 20:16

Als je in de duinen gaat rijden is een half uurtje genoeg, in het bos met een hardere ondergrond kan je makkelijk een uurtje gaan stappen en stukjes draven/galoepren :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 20:23

Wij zijn net met een ruin een weekend weg geweest, die is 1 maand onder het zadel.
Super ervaring voor hem, hij vond alles schitterend.
We hadden een ervaren pony mee, waar hij samen mee heeft gelopen, we hebben heel veel gestapt en kleine stukjes gedraafd. De volgende dag zijn we korter gegaan en alleen gestapt.
Een uur hield hij t zeker wel vol.
Ik zou niet iedere dag gaan, zeker niet als je 2 wkn. achter elkaar gaat.