Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kleinvosje schreef:Oefeningen aan de hand kan ik je niet goed geven, ben ik zelf geen ster in. Onder het zadel wel, de eerste stap die je kunt nemen is niet op de gewone hoefslag te gaan rijden, maar op de binnenhoefslag. Goed opsluiten tussen twee kuiten en twee teugels.
Dat deed die van mij ook nml.Zilfstar schreef:Of gaat ie rennen uit onbalansDat deed die van mij ook nml.
Ik wissel heel veel af: grondwerk, lange lijnen, balkjes lopen (ook aan de longe). Met Lange lijnen kun je goed zien wat ie doet! En waar hij scheef is. En dan kun je ook goed de binnenhoefslag pakken en recht oversteken ets. Moet erbij zeggen: ik heb bitloos, met gewoon bit en met ongebroken bit (liverpool men-bit geloof ik) geprobeerd met lange lijnen. En de mijne pakt het het beste met dat menbit op. Ligt stabieler en daardoor kan ik beter met de teugels de hulpen aangeven!
Je kan hem helemaal afstellen naar je paard, hij moet zijn rug goed gebruiken en als je hem op links wat strakker zet (als hij linksom loopt) kan je hem wat stretchen.