Na een herstelperiode van een peesblessure van ruim 2 jaar hebben we nu groen licht gekregen om weer op te gaan bouwen aan de hand van een schema. hier zijn we nu al een aantal weekjes mee bezig en zijn zover dat ik er weer op zit en nu naast 2x 10 min stappen ook 5 min mag draven. Daar zit nu meteen het probleem. Nu gaat hij zich tegen het been inzetten. Het enige wat echt helpt is hem dan flink naar voren te zetten, maar daar zit het probleem, ik mag 5 min rustig draven en eigenlijk alleen maar de lange zijdes. Ik probeer veel overgangen te rijden...pasje terug...weer wat weg...overgang stap en het wordt gedurende het rijden steeds wel ietsjes beter, maar iedere keer als ik er opstap begint het geemmer van het tegen het been slaan weer.
iemand tips hoe ik dit het beste op kan lossen, zonder teveel te vragen van mijn paard?
Grietsje
Geplaatst: 27-05-11 10:08
Als het paard naar je been slaat wanneer jij been geeft, heeft hij dan niet ergens last van??
slaat hij echt naar je been of gaat hij niet goed voorwaarts als je je been eraan legt? Als hij echt slaat naar je been zou ik inderdaad eerst goed kijken of het geen oorzaak heeft ? Als hij neit goed voorwaarts gaat aan je been moet je er misschien een zweepje bijnmene ( tijdelijk) zodat je misschien duidelijker kan zijn in wat je bedoelt
goed voorwaarts houden zodat hij zich daar mee bezig houd en niet bezig is met het schoppen, goed afleiden dus!
Pentax
Geplaatst: 12-06-11 20:42
Lijtk me dat hij misschien nog niet de bespiering en kracht heeft om te rijden, probeer eens een stapje terug te doen. Longeer eens een maandje met een longeerhulp of losse slof, en probeer dan weer eens op te stappen. Paard verzet zich niet om je te plagen.