Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Die hoort gewoon los te hangen, die werkt pas in als het paard zijn/haar hoofd omhoog gooit.

nicky_rilana schreef:ik zou je is advies geven want ze kraken je allemaal af!!
leg een draf balkje voor de hindernis en ga heel langzaam draven over het balkje heen,mijn pony heeft het ook heel erg gedaan, maar ze doet het nu nog wel maar niet zo erg meer.
het vestandigs is toch wel les nemen. je kunt ook aan iemand vragen of je voor hem kunt werken en daar dan 1 les voor krijgt. misschien moet je ook maar dressuurles nemen voor meer controlen over je paard. over die sporen, als je meer controlen over je paard hebt heb je die ook niet meer nodig.

Wat is dat nou voor rare opmerking? Logisch toch?
).
Michelle_96 schreef:mijn tante woont naast me en heeft ook eigen paard hoor en ik probeer met zadel te regelen alleen dat mens reageert niet en zonder zadel is er niks aan de hand en loopt we gewoon hetzelfde. En over dat kreupël lopen dat komt door haar hoeven die zijn wat aan de slechte kant maar het is niet echt kreupëlen maar meer gewoon stijf zijn wat wij mensen ook wel hebben na een dag stil liggen. Ik zeg toch ook al dat ik bezig ben met jes regelen maar dat is niet zo makkelijk en trailer is gewoon te duur en dan zou me vader ook nog trailer rijbewijs moeten hebben en privé jes is hier in de buurt gewoont heel duur er alleen maar voor 1 uur en ik kan wel info vragen aan iemand die mij 7 jaar jes heeft gegeven hoor en waar het paard ook weg komt! Die kent mij en paard heel goed en rade me fit aan omdat ie weet hoe ik met me been heb door trap van paard en de spoortjes gebruik ik ook maar heel weinig hoor.