M'n Baileys is een ge-wel-dig paard! Heb dr nu een week of 3, en ze maakt me telkens weer trots. Met Whoopy in de piste was ze braaf, ze gaat als vanzelf de trailer op, gisteren stapte ze voor het eerst op en af het opstapje naar de piste (ding is gruwelijk hoog, toch een cm of 20) alsof ze het elke dag doet..
Maar dan het rijden
Ik heb niet eens zin om foto's te laten trekken, omdat ik weet dat het er niet uit ziet. M'n tenen, ja daar hang je je hele klerenkast aan
Handen staan omlaag
En waarschijnlijk nog een hele boel meer
En dat komt dan vaak doordat ze niet voorbij het hek wil. Nu ja, hek.. Zo'n plastieken 'touw' (wit-rood ding dat bestaat uit schakeltjes, de meesten zullen het wel kennen..) Maar langs daar komt ze dus de piste binnen. En daar wil ze ook weer zo snel mogelijk uit
Ze is braaf onder het rijden, ik heb dr een nieuw bitje aangeschaft (het vorige leek wel een scheermes
) en dr neusriem staat voorlopig nog op z'n langste. We hebben ook eindelijk een zadeltje gevonden, en ze doet al bij al vrij goed haar best. Maar.. Dat vervloekte touw! Het touw is zo'n 3m lang. De ingang van de piste bevind zich aan het begin van de lange zijde (half-open piste). Dus telkens wanneer ik van C de hoek naar H ga, en verder wil naar E, draait ze zich vliegensvlug om (Baileys is volledig western opgeleerd, en je raadt het al.. In fencing
.) Ik breng haar telkens opnieuw weer naar H, om haar zonder problemen tot bij E te krijgen. Probleem is, dat ik dit met momenten nogal vaak moet doen
Om het nog leuker te maken, de piste heeft 3 ingangen. In het midden van de lange zijde, is de doorgang naar de grote piste (ook met zo'n schakeltouw) en op het einde de doorgang naar de buitenstallen (aan de andere kant van de lange zijde is nog een ingang aan de binnenpiste, moest je je afvragen of de paarden die in de buitenstallen staan dan steeds door de half-open piste moeten om in de binnenpiste te geraken
). Tot zover heeft ze dus ook al die middelste ontdekt, ik vrees voor de dag dat ze ook die laatste in de smiezen krijgt
Hoe krijg ik haar dr in godsnaam voorbij?