Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:ik ook optie 2. Been achter de singel i.v.m. uitzwaaien van de achterhand

Citaat:Net als mensen die sbw met hun binnenbeen achter de singel rijden, dit kan gewoon domweg niet goed zijn omdat je paard juist moet buigen om je binnenbeen en de schouder naar binnen moet zetten ipv de achterhand naar buiten.. Bij wijken ligt dit dus anders..
rachel_j schreef:aan de hand vd plaatjes zou ik bij het eerste plaatje voor optie 2 kiezen, en bij het 2e plaatje voor optie 1.
bij 1e plaatje been wat achter de singel om de achterhand mee zijwaarts te laten gaan, en bij plaatje 2 juist niet omdat de achterhand daar niet recht achter de voorhand staat.
je redenatie klopt namelijk.
Zoals ik al zei, het is maar net hoe je het leert.. Het is ook niet alleen je binnenbeen, je hebt nog zoveel meer hulpen en de hele combi van hulpen moet je goed uit elkaar houden. Hoe vaak zie je paarden aanspringen bij de inzet van een keertwending, omdat ze het niet uit elkaar houden met de galophulp, ik snap het niet, maar toch gebeurt het..