Stilstaan buiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxBentexx

Stilstaan buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 16:48

Hai,

Ik heb mijn pony nu 2 jaar, maar ik heb een probleem. Als ik op buitenrit ga, gaat ze stilstaan. Ze blijft dan staan en doet echt, maar ook echt niks meer. Je kan alles doen wat je wilt maar ze wil niet lopen! Alleen als je eraf gaat loopt ze weer verder, maar dat vindt ik zelf niet de goede oplossing. Maar ik wil haar ook niet de hele tijd slaan.

Ze gaat pas lopen als je eraf stapt omdat ze je dan naast je ziet. Als mijn zusje ernaast loopt wil ze wel lopen. (Moeizaam maar toch)

Heeft iemand ditzelfde probleem? En hoe kan ik haar weer laten lopen wanneer ze stilstaat?

Als de andere paarden blijven lopen dan doet ze het niet heel erg.

Anoniem

Re: Stilstaan buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:50

gewoon volhouden is mijn tactiek. als je afstapt, beloon je haar eigenlijk weer.
ik heb het ook wel gehad.

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 16:52

kchristi schreef:
gewoon volhouden is mijn tactiek. als je afstapt, beloon je haar eigenlijk weer.
ik heb het ook wel gehad.

Maar wat moet ik dan doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 16:54

blijven praten en drijven. is er misschien niet iets waar ze eerder heel erg van geschrokken is en er nu nog steeds niet langsdurft?

xxBentexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 20:15

Ze is een keer in de sloot gevallen

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 20:17

mijn 3 jarige fries gaat ook stil staan.

bij haar helpt het om te praten, op haar gemak te stellen.
Of haar beetje om te trekken als het ware (niet echt trekken), dan buigt zo zo naar links/rechts dat ze vanzelf een stapje zet, dan doorgaan. + belonen.

en helpt om met meerdere tegaan, meestal volgt ze wel